Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="deCastelano, post: 132870, member: 2148"] Co do średnicy zawracania to faktycznie model Y wypada odczuwalnie słabiej niż każdy samochód, który miałem do tej pory - nad tym mogliby przy okazji przyszłych liftów popracować. Jednak co do dywagacji SR vs. LR pozwolę sobie dorzucić swoje 3 grosze: Moim zdaniem ekonomicznie najbardziej właśnie opłaca się LR, ponieważ w cenie dopłaty dostajesz: - lepsze przyspieszenie i możliwość boosta (wiadomo, są różne style jazdy i z różnych aut się ludzie przesiadają, stąd niektórzy potrafią pisać, że już RWD ma kopa, ale mnie to akurat bawi. Natomiast, jeśli ktoś przesiadł się z auta które miało nie więcej niż 200KM lub po prostu nie lubi szybkiej jazdy to odczucia mogą takie być), - większa i lepsza bateria: nie ma co się rozwodzić nad wyższością większej baterii przy korzystaniu z takiej infrastruktury jaka jest w Polsce, bo to oczywiste. Skupiłbym się na innych aspektach - otóż w zimę widać o ile gorzej z niskimi temperaturami radzą sobie ogniwa w LFP. Jeśli chodzi o ładowanie do 100% i degradację to chyba nikt nie kupuje tego auta, żeby jeździć nim do śmierci tylko 2-4 lata i nara, a wtedy degradacja będzie najczęściej na marginalnym poziomie. Zresztą nie ma co stawać się niewolnikiem auta i przedkładać ładowanie baterii nad swoją wygodę (nie wyobrażam sobie nie naładować auta do 100% przed trasą, bo oszczędzę ogniwa - i to jeszcze zapewne dla następnego właściciela, żeby mógł zrobić 5km więcej) - lepsze audio (tu bez komentarza), - lepsza trakcja AWD: tu też w zasadzie oczywistość. Z drugiej jednak strony nie jest to coś potrzebnego w większości miejsc w Polsce, nawet w górach przy dobrych zimówkach napęd na jedną oś da radę dojechać do hotelu czy na stok. Systemy bezpieczeństwa tesli reagują szybko i też nie pozwalają na nadmierny uślizg w gorszych warunkach, więc tu też nie jest to chyba deal breaker. Podkreślam, że to moje subiektywne wypociny - przy dylematach zakupowych najlepiej zrobić tak jak ktoś wyżej napisał, czyli zastanowić się co dla niego jest istotne i po prostu kupić auto pod swoje potrzeby ;-) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.
Top