Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Pepek, post: 150934, member: 1922"] Powiem Ci, że ja tak nie mam. Mam dobre warunki pomiarowe, bo jeżdżę w tą samą trasę średnio 1-2 razy w m-cu. Jeżdżę to od kwietnia zeszłego roku, więc będzie już rok. Jechałem to i w temp. 35st.C i w -19st.C, i w idealne warunki (wiaterek wcale lub w plecy) i w fatalne warunki (burza z ulewami i wiatrem, który nawet przy 100-110km/h próbował zmieniać za mnie pas i wyłączał AP albo śnieżyca, że autopilot się czasowo wyłączał). W sumie po roku mam 36kkm. A trasa ta to 90% A1 (Gdańsk - Śląsk). I dla faktycznego 140km/h, na idealnym odcinku A1 dla moich pomiarów (Łódź KFC Rokicińska<->MOP Woźniki) mogę powiedzieć, że temp. nie ma wielkiego znaczenia. Owszem, zimą zużycie jest większe, ale to bardziej 24-26kW/h (przy -5 do -10st.C) w porównaniu do 22-24kW/h przy ~20st.C. I tam jest dobry testowy odcinek, bo większość to 3 pasy na A1, więc 140km/h na AP daje potem średnie 130-135km/h na GPS. Większą różnicę niż zima/lato jest siła i kierunek wiatru. Jadąc ten odcinek latem (28st.C), ale pod wiatr miałem 28kW/h, ale jadąc ten sam odcinek zimą (-2st.C), ale z wiatrem miałem 22kW/h. Oczywiście swoje robi też prędkość - 120km/h na AP to latem już ~20kW/h. Zimą najlepszy efekt zużycia miałem w okolicach 7.01.2024 - bo 50% tego odcinka była śnieżyca i jechałem 90-110km/h - finalnie zrobiłem 21kW/h. Oczywiście - co warto też napisać - dotyczy to tras. Bo jazda "wokół komina" zimą potrafi mieć zużycie 50% większe niż latem. Bo jedziesz niedaleko - grzejesz fotele, kierownicę, auto i zanim się porządnie wsio zagrzeje, to wysiadasz, to stygnie, potem znowu wsiadasz i od nowa. Wtedy zużycie leci wysoko - ale zwykle się na to nie patrzy, bo komfort ważniejszy, a i tak po max. 50-100 km wracasz pod dom i możesz się podpiąć. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.
Top