Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="miksell, post: 186424, member: 1245"] [B]KOLEJNE KILOMETRY ZA MNA[/B] Przejechałem w 10 miesięcy 25 000 km. Do auta się przyzwyczaiłem. Gdybym miał na siłę ponarzekać to stawiam na zasięg. Jeśli jeżdżę w trasę to brakuje mi tych 100km. Nie jest to problem ale może bym się mniej ładował. Ale liczyłem się z tym. Powiedzmy sobie szczerze TMY SR to obecnie najwolniejsza tesla z najmniejszym zasięgiem. ale... z 25 000 km średnie zużycie mam na poziomie 16-17 kwh co przekłada się na zasięg w okolicach 350km. Po mieście nie jest to problem na trasie przestałem na to zwracać uwagę. [B]Nie zrozumcie mnie źle, nie narzekam tylko na siłę szukam jakiś minusów;-) NAJDŁUŻSZA TRASA[/B] W te wakacje pojechałem na Euro trip: Kraków - Wiedeń - Graz - Wenecja - Como - Stelvio - Linz - Kraków łącznie ok. 2772 km. średnie zużycie energii 14 kWh (2 osoby, sporo drogami lokalnymi). Co daje zasięg w okolicach 400km. Ale tutaj muszę powiedzieć, że to absolutnie wystarcza na jeżdżenie po Europie. Jechałem w Sierpniu, na żadnej ładowarce nie czekałem, zawsze było kilka miejsc. Generalnie jechałem normalnie z wieloma przystankami. [B]DEGRADACJA BATERII[/B] W tym momencie moja bateria LFP ma degradację na poziomie 2,38%. Jak auto odbierałem to naładowana na 100% pokazywała zasięg 418 km. Dziś jest to 407km. Można więc uprościć, że na każde 10 000 km bateria degraduje się o 1%. Można więc uprościć iż bateria będzie się nadawać do wymiany po przejechaniu ok 300 000 km. Przy moim obecnym użytkowaniu daje to okres ok 10 lat. Baterie tanieją, technologie się zmieniają więc nie przejmuję się tym. Zakładam że za parę lat bardzo rozwinie się rynek aftermarketowych baterii oraz ich regeneracji. Może się też okazać iż sama tesla wprowadzi jakiś upgrate baterii do swoich modeli. [B]CZY TO JEST AUTO IDEALNE?[/B] Ideał nie istnieje. Im dłużej jeżdżę tym bardziej zastanawiam się co by dołożyć do auta. Na ten moment stwierdzam iż w TMY brakuje wentylowanych foteli. Dało się to we znaki w lecie. [B]WJEŹDZIŁEM SIĘ W AUTO - moje obserwacje [/B] Zabrzmi to dziwnie ale TMY jest mułowata. Brzmi to dziwnie ale jak się wjeździłem w samochód to mam wrażenie iż silnik ma zapas mocy który jest niewykorzystany. Czuć iż auto chce więcej ale coś go nie puszcza (może to ograniczenie wynikające z baterii). Czuć tez masę auta. Samochód jest też twardy. Mamy takie dość dziwne połączenie, twarde i ciężkie auto, które jest szybkie ale jednak trochę mułowate. Ciężko to opisać.... [B]CZY ZAMIENIĘ [/B] Na ten moment nie ma dla mnie auta na które bym się zamienił. Pomimo drobnych wad auto jest nadal moim nr 1. Na ten moment zmiana będzie się odbywała w ramach tesli. Może 3 lub S. Najprawdopodobniej będzie to jednak TMY po lifcie. Na pewno nie przesiądę się na stałę do spalinówki. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.
Top