Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
HYUNDAI
Hyundai Ioniq 5 Forum • Ioniq 5 58 kWh, 72,6 kWh
Kupować, czy nie? Oto jest pytanie...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="qb4hkm, post: 171150, member: 2710"] Nie zrozum mnie źle, to dobre auto tylko nie za taką kasę i to jeszcze leżak z 2023. EV3 będzie sporo mniejszym autem, nie wiem jakie masz wymagania co do tego. W cenie poniżej 200k przed dotacją bym go rozważał, w takich cenach można było wyrwać bliźniaczą EV6 na wyprzedaży rocznika. VW spoko poprawił infotainment, to była masakra jak testowałem id.4, oprócz tego w VW brak one pedal, ciulowe podłokietniki kapitańskie(dla mnie), dotykowe przyciski na kierownicy. Najgorsze to słaba rekuperacja i w zasadzie brak one pedal zdyskwalifikowały go u mnie, jednak nie jeździłem wersją z napędem na 4 koła. Co jest rewelacyjne w id'kach to fotele, adaptacyjne światła(niestety obydwie opcje wymagają dopłaty), bardzo dobre zawieszenie oraz średnica zawracania. Stellantisem nie ma co sobie głowy zawracać. Podobnie Nissan, Renault, Toytoy, Mercedes za drogi, to racja, podobnie BMW, Mini Audi Q4 było fajne ale to MEB, podobne wady jeśli chodzi o napęd, dodatkowo mniejsze od VW. Z całej gamy aut na MEB najbardziej ujął mnie... id.Buzz, ale za drogi ;-D Co nie pasuje Ci w Tesli? Umnie początkowo odpadła ze względu na cenę w tamtym czasie (315k za LR, ostatecznie wtedy odpuściłem temat BEV czekając na lepsze czasy), ale przy obecnym poziomie moim zdaniem nie ma nic lepszego na rynku. W Y największa wada to... felgi, wystają poza oponę i łatwo przyrysować, trzeba uważać. Wkurzają mnie manetki kierunków a'la BMW, brakuje wyraźnego feedbacku kiedy kierunkowskaz przestaje działać a jak gra radio i odpalone "Joe mode" to pykania nie słychać. Potrafią czasem wariować auto wycieraczki ale tutaj wyszedł plus w postaci aktualizacji OTA, które spływają dosłownie co mniej więcej 2 tygodnie, sporo poprawili ich pracę przez ostatnie 9 miesięcy, dodatkowo wpadły opcje których auto nie miało w momencie zakupu(np. adaptacyjne światła które działają bardzo dobrze w przeciwieństwie do auto "długich" które były wcześniej). Wygląd, kwestia gustu, mnie ni ziębi ni parzy, na pewno bardziej mi się podoba ioniq 5 czy id.4. Brak licznika, to był jeden z największych zarzutów przed jazdą testową, okazało się że tablet na środku w zupełności wystarcza. Na plus, wyposażenie, najlepszy na rynku napęd oraz jego wydajność, mało traci zasięgu zimą w porównaniu do konkurencji. Najlepszy infotainment, świetne audio, aplikacja na telefon, dużo drobnych rzeczy typu camp mode, kluczyk w telefonie, zabezpieczenie pin to drive(Tesli praktycznie nie da się zajumać, w sensie odjechać nią). Duży plus to brak obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych, serwis mobilny który pod domem ogarnia jakieś pierdółki. Kolejna rzecz to Superchargery, ceny ładowania mają bardzo dobre, w PL jest ich niedużo ale jadąc za granicę praktycznie można tylko na nich polegać, nie trzeba ogarniać innych sieci ładowania które dodatkowo są droższe. Jak już pisałem, poświęć trochę czasu na jazdy testowe, ja byłem na początku nastawiony na ioniq 5 lub VW id.4/Skoda Enyaq(skoda odpadła szybko ze względu na wyższą cenę, sporo krótkich jazd różnymi innymi autami odbyłem tak dla sportu, czasem coś niespodziewanego człowieka ujmie), jednak po jazdach testowych wypadło na Teslę, w tej spędziłem najwięcej czasu przed zakupem(mają fajną opcje jazdy testowej overnight, da radę załatwić taką jazdę z soboty wieczór na pn. rano, czyli masz auto całą niedzielę, ja z tego korzystałem 2 razy a wcześniej kilka krótkich jazd). Oczywiście każdy ma różne potrzeby i gust, rozumiem że kogoś może odrzucać design itp. ja na to zbytnio nie zwracam uwagi, tylko na walory użytkowe. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
HYUNDAI
Hyundai Ioniq 5 Forum • Ioniq 5 58 kWh, 72,6 kWh
Kupować, czy nie? Oto jest pytanie...
Top