Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Ladowanie dwukierunkowe (bidirectional charging)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 168666, member: 919"] [USER=3892]@staarek[/USER], ty - mieszkaniec UK i pytasz się o V2G? [URL unfurl="true"]https://octopus.energy/power-pack/[/URL] [URL unfurl="true"]https://www.theguardian.com/environment/article/2024/jul/15/electric-vehicles-bidirectional-charging-national-grid[/URL] [URL unfurl="true"]https://www.indra.co.uk/indra-to-develop-ccs-v2h-charger-as-part-of-zero-emission-norton-project/[/URL] [URL unfurl="true"]https://media.renault.com/mobilize-v2g-where-the-future-electric-renault-5-becomes-a-source-of-energy/[/URL] Trochę też już o tym gadaliśmy w przeszłości: [URL unfurl="true"]https://forum.elektrowoz.pl/threads/volkswagen-wkrotce-zaoferuje-v2h-v2g.5518/[/URL] [URL unfurl="true"]https://forum.elektrowoz.pl/threads/mozliwosc-oddawania-energii-przez-tesle-tesla-jako-magazyn-energii.3840/[/URL] [URL unfurl="true"]https://forum.elektrowoz.pl/threads/nissan-leaf-ii-40-kwh-e-pedal.2174/page-2#post-59374[/URL] Poza skomplikowanymi technikaliami i wysoką ceną takiego EVSE dużym problemem wymagającym rozwiązania w przypadku V2G jest zapewnienie bezpiecznego systemu uziemiającego. Samochody z V2L lub V2G korzystają z konfiguracji IT, ponieważ pojazd nie może zapewnić uziemienia ochronnego. Nie wiem jak jest w PL ale jedynymi akceptowalnymi (dla instalacji domowych pod tym kątem) schematami uziemień w UK są TT lub TN. Sieć TN jest OK, o ile sieć działa i zapewnia funkcjonalne uziemienie ochronne albo poprzez oddzielny przewód (TN-S), albo poprzez połączony przewód uziemiający i neutralny (TN-C-S). W przypadku awarii sieci każde połączenie V2G korzystające z sieci zapewniającej uziemienie ochronne musi zostać rozłączone ze względów bezpieczeństwa, podobnie jak falownik fotowoltaiczny, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że uziemienie ochronne zniknie w wyniku awarii sieci (najprawdopodobniej jest to gdzieś przerwany kabel). W tym scenariuszu instalacja TT jest odpowiednia, ponieważ lokalny uziom zapewnia taką samą ochronę niezależnie od źródła zasilania. Oznacza, że wszystko, czego potrzeba, aby system V2G (lub V2L) nadal dostarczał energię w przypadku awarii sieci, to automatyczny przełącznik w celu odizolowania sieci. Problem polega na tym, że nie we wszystkich domach można łatwo przejść na technologię TT, ponieważ umieszczenie uziomu w wystarczającej odległości od innych przewodów przewodzących, aby było bezpieczne, może być trudne. W niektórych lokalizacjach uzyskanie wystarczająco niskiej rezystancji uziemienia może być również trudne ze względu na warunki glebowe. Tak czy inaczej, jak już wspomniano potrzebny jest dwukierunkowy wallbox do obsługi kwestii związanych z bezpieczeństwem i umożliwienia podłączenia pojazdu, gdy pojazd jest zasilany. Dopóki V2G naprawdę nie zostanie ugruntowane (zakładając, że tak się stanie, w co wciąż trochę wątpię), zestaw będzie dość drogi. Inna sprawa, że każdy zapomina, że taka 'puszeczka' V2G powinna jakoś dogadywać się z dostawcą energii, ale mam wrażenie, że w PL tym się nikt nie interesuje / przejmuje. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Ladowanie dwukierunkowe (bidirectional charging)
Top