Ładowanie EV z magazynu energii

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Cześć wszystkim :) Nie znalazłem takiego tematu na Forum więc założę nowy wątek.

Czy ktoś z Was ładuje samochód elektryczny z przydomowego magazynu energii zasilanego z PV?
Jakie moce ładowania, konfiguracje systemu, typ falownika itp. ?

Temat jest bardzo ciekawy (pełna samowystarczalność - tak jakby wydobywać sobie ropę naftową w piwnicy i od razu wytwarzać z niej paliwo :ROFLMAO:), ale ekonomicznie chyba się nie spina ...
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Zamiast powiększać instalację PV i magazyn o tyle, ile auto zużywa, taniej jest korzystać z cudzych przewymiarowanych instalacji i ładować akumulator auta z sieci bezpośrednio wtedy, gdy prąd jest za darmo lub tańszy w cenach dynamicznych. Warunek - auto musi bywać w garażu w godzinach okołopołudniowych, najlepiej w niedziele. Są wallboksy, które potrafią tym zarządzać automatycznie (ładownie gdy cena rynkowa spadnie poniżej zadanej i/lub z mocą nie większą niż eksport do sieci), np. go-e, rebrandowane też chyba przez Forniusa. Każde przenoszenie energii z jednego akumulatora do drugiego to starty energetyczne oraz zużycie pozostałych mu cykli życia. Opłacalność inwestycji w rozbudowę instalacji pod potrzeby auta należy porównać nie z taryfowym kosztem energii z sieci, a z alternatywnym kosztem ładowania w cenach dynamicznych.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Zamiast powiększać instalację PV i magazyn o tyle, ile auto zużywa, taniej jest korzystać z cudzych przewymiarowanych instalacji i ładować akumulator auta z sieci bezpośrednio wtedy, gdy prąd jest za darmo lub tańszy w cenach dynamicznych. Warunek - auto musi bywać w garażu w godzinach okołopołudniowych, najlepiej w niedziele. Są wallboksy, które potrafią tym zarządzać automatycznie (ładownie gdy cena rynkowa spadnie poniżej zadanej i/lub z mocą nie większą niż eksport do sieci), np. go-e, rebrandowane też chyba przez Forniusa. Każde przenoszenie energii z jednego akumulatora do drugiego to starty energetyczne oraz zużycie pozostałych mu cykli życia. Opłacalność inwestycji w rozbudowę instalacji pod potrzeby auta należy porównać nie z taryfowym kosztem energii z sieci, a z alternatywnym kosztem ładowania w cenach dynamicznych.
jakbym miał auto w garażu w godzinach maksymalnego nasłonecznienia z PV sąsiadów to nie kupowałbym dodatkowej fotowoltaiki i magazynu. Rozumiem wszystkie zasady dotyczące strat i żywotności. Niestety auto służy na dojazdy do pracy i posiłkuję się magazynem i dodatkowym PV.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności

nnnnn

Pionier e-mobilności
pamiętaj że przysługuje Ci za to odszkodowanie.
taaak, no niestety ale nie znam osoby, która mogłaby coś wskórać w tej dziedzinie. Kolega mieszkający niedaleko, inny transformator miał co wieczór dyskotekę, wywalczył założenie rejestratora (7 miesięcy oczekiwania) który potwierdził, że parametry sieci są złe ale jednocześnie sprzęty w jego domu powodowały przekroczenie mocy biernej i reklamację odrzucono.
 
Top