Ładowanie i3 ładowarką 100kW? lub większą...

KATO

Nowy na Forum
Orientujecie się przypadkiem czy jest możliwe (bez skutków ubocznych) ładowanie BMW i3 stacją ładowania 100kW np. na ORLENIE?
 

abes99

Posiadacz elektryka
Nie powinno być problemu. Ładowałem eSoula z IONITY 350kW mając ładowarkę pokładową 77kW ;)
 

KATO

Nowy na Forum
"Nie powinno być problemu" hmm?
Z góry dziękuję za odp., ale wolałbym żeby ktoś się wypowiedział kto już BMW i3 ładował ładowarką powyżej 50kW, bo jak tu przeczytałem: https://evplus.com.pl/stacje-ladowania-bmw/

to wychodzi na to że NIE powinno się ładować niczym powyżej 50kW...🧐

Znowu na trasie właściciel Tesli zapewniał mnie, że mogę podłączyć nawet 140kW i nic się nie stanie, bo są zabezpieczenia i przyjemnie tyle ile pozwala fabryka... i bądź tu mądry :unsure:
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Proszę bardzo dowód.
Co prawda to nie i3 ale Seat Mii Electric który w porywach przyjmuje 40kW po CCS i - jak widać - ładuje się spokojnie na Ionity 350kW.
Zdjęcie sprzed roku, samochód do dzisiaj jeździ (y) Podsumowując: podpinać do jakiejkolwiek ładowarki, a samochód i tak weźmie tyle ile 'dogada' się z ładowarką

IMG-20220612-145550.jpg
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z góry dziękuję za odp., ale wolałbym żeby ktoś się wypowiedział kto już BMW i3 ładował ładowarką powyżej 50kW, bo jak tu przeczytałem: https://evplus.com.pl/stacje-ladowania-bmw/

to wychodzi na to że NIE powinno się ładować niczym powyżej 50kW...🧐

Znowu na trasie właściciel Tesli zapewniał mnie, że mogę podłączyć nawet 140kW i nic się nie stanie, bo są zabezpieczenia i przyjemnie tyle ile pozwala fabryka... i bądź tu mądry :unsure:
Nigdzie tam nie jest napisane, że nie możesz ładować na stacji powyżej 50kW. Chodzi po prostu o to, że i3 nie ładuje się szybciej niż 50kW. Na jaką byś stację nie podjechał to więcej niż 50kW nie osiągnie. Samochód negocjuje ze stacją prędkość ładowania i generalnie jeśli tylko pasuje wtyczka to ładuj.
 

STMS

Posiadacz elektryka
Nie powinno być problemu. Ładowałem eSoula z IONITY 350kW mając ładowarkę pokładową 77kW ;)
kolega nawet nie wie co ma zainstalowane ... ładowarkę pokładową AC>DC możesz mieć co najwyżej 22kW a masz wg katalogu 2,5 kW :ROFLMAO:

co innego jest ładowanie z DC - ono korzysta z ładowarki zewnętrznej i jest ograniczone BMSem a nie "ładowarką pokładową" ... :ROFLMAO:

1692002019703.png
 

TomS

Nowy na Forum
Może komuś się przyda. Jeśli BMW i3 chcecie ładować się na mocniejszych stacjach, które często obsługują napięcia również 800V (u mnie dotyczyło to ładowarek Ekoenergetyki) to koniecznie sprawdźcie jaki soft macie w BMW i3. U mnie na starym sofcie nie mogło ruszyć ładowanie - testowałem z Ekoenergetyką w Warszawie - w ich obecności. Po zmianie softu w ASO na nowy w BMW ładowanie ruszyło. Jak rozpoznać stary soft od nowego? Na ekranie przed kierownicą obok zasięgu w starym sofcie na ekranie jest ikona baterii jak w smartfonie (taka nowoczesna ikonka) a w nowym sofcie jest stara ikonka jakby akumulatora 12V czyli taki kwadrat z plus i minus.
 
Top