Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Ładowanie LEAFa II - tylko z nadprodukcji PV
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 163444, member: 919"] No ale przecież większość napisała: kup E Ależ to prawda, że cegłą można spokojnie ładować przy założeniu, że OP potrzebuje dziennie 50-60km zasięgu. Jest tylko kilka 'ale': 1. Cegły nie da się zintegrować z HA 2. Ładowanie cegłą ma największe straty. Niby to 'darmowa' energia z PV w tym przypadku, ale powinniśmy się uczyć jej nie marnować (jak na przykład nie marnować wody, jedzenia i paru jeszcze innych rzeczy które ludzkość codziennie niepotrzebnie marnotrawi) 3. Jeśli OP zechce jeździć gdzieś dalej i częściej (a to bardzo częsty przypadek w EV) to używanie cegły będzie PITA 4. Przy konkretnym EVSE 11kW i samochodzie, który potrafi ładować się z 3 faz, maksymalnie wykorzysta nawet godzinne rozpogodzenie w pochmurny dzień zimą, bo w tą godzinkę naładuje 11kWh ze słonca, a przy cegle pewnie tylko ok. 2kWh. 5. Gdy na niebie będzie sporo chmurek i generacja będzie spadać poniżej progowego 1,4kW (raczej rzadki przypadek u OP ale może się zdarzyć, zależnie od pogody) sensowne EVSE będzie to potrafiło ładnie ogarnąć. Cegła w tym wypadku (w zależności od sposobu jej 'zachowania' w takim wypadku) będzie się włączać i wyłączać, albo będzie wymuszała przyjście zawodnika aby ją za każdym razem włączyć. Jeśli nawet sama będzie ogarniać przypadek włącz/wyłącz to takie 'pstrykanie' długo jej i wtyczce w gniazdku nie posłuży. Niestety mimo, że masz sporo racji, to ten konkretny przypadek aż prosi się o EV z możliwością ładowania min. 11kW (czyli nie Leaf niestety) i konkretne EVSE, które zagada z HA i wykorzysta najlepiej potencjał jaki daje 20kWp. I to jest właśnie chore patrząc z punktu widzenia całego systemu energetycznego, który rewelacyjny nie jest.:poop: Bo zamiast zachęcać do oszczędzania kWh z jednoczesnym zachęcaniem do zwiększania eksportu (czyli oddawania bądź co bądź zielonej energii do systemu: czyli więcej kWh do dyspozycji -> mniej 'czarnej' energii do wyprodukowania -> mniejszy 'carbon intensity') to ludzie instalują coraz większe FV i zużywają coraz więcej energii... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Ładowanie LEAFa II - tylko z nadprodukcji PV
Top