Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Ładowanie LEAFa II - tylko z nadprodukcji PV
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 164400, member: 3789"] Mam już Leafa i małą instalację PV przy domu więc już trochę zastanawiałem się nad zagadnieniem :) Wybór tego auta popieram ze względu na atrakcyjną cenę, choć system ładowania AC, DC ma archaiczny - dokładnie tak jak Koledzy napisali. Jak dla mnie to jedyna wada tego samochodu. Ładowanie DC z Chademo jest nierealne (skomplikowany design, kosztowna elektronika, brak sprzętu na rynku bo to przestarzały interfejs). Za 5-10 lat nie będzie już żadnego auta z takim gniazdem i cała praca pójdzie do kosza. Podczas ładowania AC z pełną mocą, Leaf pobiera jednofazowo max. 28,4 A , około 6.5 kW. Faktycznie - jest wtedy asymetryczne obciążenie faz, ale dla licznika dwukierunkowego w instalacji PV i rozliczenia prosumenta to za jedno (licznik rejestruje po prostu kWh pobrane i kWh oddane łącznie z 3 faz). Może wystarczy zadbać aby nie przeciążyć tej fazy innymi odbiornikami żeby wyłącznika B32 / C32 nie wybiło i tyle. Jeśli chodzi o sterowanie ładowaniem (wł/wył) to należałoby zapomnieć o przekaźnikach. Przy rozłączeniu pod obciążeniem będzie zapalał się łuk i myślę że styki pociągną góra 1 sezon. Chyba że to będzie przekaźnik półprzewodnikowy (SSR), ale przy takim prądzie obciążenia ten będzie nagrzewał się niemiłosiernie. Podobno sygnał PWM (CP) z ładowarki pozwala dynamicznie regulować prąd również w trakcie ładowania: [URL unfurl="true"]https://www.smart-emotion.de/article/87-type-2-in-detail-how-does-it-actually-work/[/URL] - [I]This signal is what a wallbox uses, for example, to ensure that the electric car only charges as much as the solar system is currently producing.[/I] - tylko jeszcze nie widziałem ładowarki 1-fazowej 32A, która ma taki bajer wyprowadzony. Zamierzam coś takiego zbudować jak nie będę miał lepszych zajęć ;) Bardzo inspirujący projekt jest tutaj: [URL unfurl="true"]https://www.instructables.com/Electric-Vehicle-EV-Charger/[/URL] - ale jak ktoś nie ma doświadczenia z elektryką to radziłbym dać sobie spokój. BTW. Ktoś pisał że ładowarka fabryczna dołączona do auta (10A) nie jest przeznaczona do ciągłej pracy - nie zgodzę się. W środku ładowarki AC nie ma żadnej energoelektroniki do przetwarzania mocy. Poza miedzią nie ma tam nic co mogłoby się grzać od prądu ładowania. Jest tylko stycznik który tylko dołącza wtyczkę Type2 do prądu z sieci kiedy trzeba (+ zabezpieczenia, oczywiście). Sam stycznik oraz przewody muszą być dobrane na właściwe obciążenie dopuszczalne długotrwale bo inaczej projekt ładowarki nie przeszedł by certyfikacji. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Ładowanie LEAFa II - tylko z nadprodukcji PV
Top