Ładowanie po trasie

Fryto

Zadomawiam się
Witam.
Mam pytanko, czy w tym aucie jest taka opcja ze jeśli wbijemy dany adres w nawigacji to podczas jazdy gdy jedziemy i spadnie nam poziom baterii to po trasie auto nam samo znajduje ładowarkę i do niej nas prowadzi gdy jest mało prądu w baterii czy trzeba samemu po trasie szukać ładowarki ?
 

KrzysztofFly

Moderator
Witam.
Mam pytanko, czy w tym aucie jest taka opcja ze jeśli wbijemy dany adres w nawigacji to podczas jazdy gdy jedziemy i spadnie nam poziom baterii to po trasie auto nam samo znajduje ładowarkę i do niej nas prowadzi gdy jest mało prądu w baterii czy trzeba samemu po trasie szukać ładowarki ?
Jak włącza się "rezerwa" czyli poziom naładowania wynosi 12%, automatycznie włącza się nawigacja i pokazuje najbliższe ładowarki. Wystarczy kliknąć na ikonkę na mapie i samochód automatycznie zaczyna nawigować do ładowarki.
 

Fryto

Zadomawiam się
Jak włącza się "rezerwa" czyli poziom naładowania wynosi 12%, automatycznie włącza się nawigacja i pokazuje najbliższe ładowarki. Wystarczy kliknąć na ikonkę na mapie i samochód automatycznie zaczyna nawigować do ładowarki.
Fajnie tylko co jak do ładowarki jest z 60 km i nie starczy Energi w baterii. Mogło by to działać np od 25 %.
Już widzę że chyba nie będę długim użytkownikiem tego auta ze względu braku ze tak powiem podstaw
 

p0li

Pionier e-mobilności
Fajnie tylko co jak do ładowarki jest z 60 km i nie starczy Energi w baterii. Mogło by to działać np od 25 %.
bo auto jest przystosowane do uzycia w krajach z gestrza infrastruktura uzupelniania energii
 

Pawel_PS

Zadomawiam się
Wystarczy w aplikacji ABRP wpisać gdzie jedziemy i będziemy mieli zaplanowaną trasę z proponowanymi ładowarkami, czasem ładowania, itp. Bardzo wygodne i przydatne.
 

KrzysztofFly

Moderator
Fajnie tylko co jak do ładowarki jest z 60 km i nie starczy Energi w baterii. Mogło by to działać np od 25 %.
Już widzę że chyba nie będę długim użytkownikiem tego auta ze względu braku ze tak powiem podstaw
Przecież nikt Ci nie zabrania skierować się na ładowarkę przy wybranym przez Ciebie poziomie naładowania akumulatora. Wbudowana nawigacja pokazuje na mapie ładowarki w pobliżu, wystarczy w nią kliknąć. Możesz także skorzystać z dedykowanych aplikacji np. ABRP. Z drugiej strony masz opisane, że mieszkasz w UK, więc tam to chyba nie jest żaden problem aby znaleźć ładowarkę w promieniu 30-50km.
Moim zdaniem większość użytkowników samochodów elektrycznych, jest raczej świadoma możliwości i ograniczeń swoich samochodów i nie sądzę aby jadąc, tym bardziej w nieznaną trasę nie zaplanowali sobie chociaż w głowie przystanków na ewentualne postoje i ładowanie. Ja nawet jadąc samochodem spalinowym mam ułożony w głowie plan podróży.
Z drugiej strony są miejsca w Polsce, gdzie przez nawet 50-70 kilometrów nie spotkasz czynnej stacji benzynowej, więc wyobraź sobie teraz sytuację, że posiadacz auta spalinowego przy pozostałym mu zasięgu 30 kilometrów zaczyna zastanawiać się gdzie go zatankować.
 

Jarecki

Zadomawiam się
Nowe stawki do 100kW - w Greenway. 2,95 - odpowiednio na orlencharge 2,29. I to pewnie nie jest ich ostatnie słowo...
Zimą przy zużyciu 20kWh/100km wychodzi dużo drożej niż dieslem o podobnych parametrach.
Doładowuję tam okazjonalnie ok. 50kWh miesięcznie, raczej głównie w domu i na Lidl, więc jakoś mnie to mało dotyczy, niemniej, chyba nie o to chodziło?
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
Elektromobilność w Polsce to na razie hobby dla bogatych. Bo żeby miała sens to:
- po pierwsze musisz mieć swój dom
- po drugie musisz mieć sporą instalację fotowoltaiczną
- po trzecie musisz mieć kasę na drogie auto elektryczne
Zawsze powtarzałem że na elektromobilności zyskają jedynie ci którzy w nią wejdą najwcześniej.
Potem to już same koszty, drożejący prąd (choć ja jestem przekonany że z biegiem lat będzie on tylko taniał)
Za chwilę jak będzie więcej elektryków to zniosa dla nich przywileje w miastach.
Wprowadzą opłatę drogową bo ta jest zawarta "podobno" w cenie paliwa, a jak go nie kupujesz to nie płącisz na drogi itp itd.
Mam tylko nadzieje że jak się zmieni rząd to zmieni się również nastawienie do zielonej taniej energii.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
za jakiś czas wchodzi wirtualny prosument, dogadujesz się z kilkoma osobami stawiasz 50kWp i każdy zadowolony. Oczywiście wszystko regulujesz odpowiednimi porozumieniami i umowami ale jest to jakaś alternatywa dla własnego domu.
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
za jakiś czas wchodzi wirtualny prosument, dogadujesz się z kilkoma osobami stawiasz 50kWp i każdy zadowolony.
Oj chyba jesteś zbyt dużym optymistą. Raczej nie pozwolą dzielić się instalacją z innymi osobami. Więc będziesz musiał być właścicielem ziemi na której stawiasz fotowoltaikę. Czyli nadal zabawa dla bogatych.
Jak by nie zaklinać rzeczywistości to niestety jesteśmy zbyt biedni aby elektromobilnosć się u nas upowszechniła tak jak na zachodzie.
W tej chwili wozidełko pokroju Dacii Spring to wydatek ponad 100 000PLN.
Uważam że w naszym przypadku błędem było wykluczenie aut PHEV z ustawy o elektomobilności, takie auta prędzej by przekonały ludzi do późniejszej przesiadki na BEV. PHEV są trochę tańsze od BEV i nie mają ich ograniczeń na codzień na prądzie a w trasę na benzynie .
Tak jest lub było w innych krajach, ale u nas zawsze coś musza zepsuć.
I pisze to jako właściciel PHEV i BEV.
 
Top