Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Tematy ogólne
Ładowanie samochodu - pytanie od laika
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 244188, member: 3789"] Gratuluję dobrej decyzji i udanego zakupu! Bez obaw - we wszystkim trzeba zachować rozsądek. Pewnie będę kontrowersyjny, ale bez przesady z tym kultem żywotności baterii ;) Z moich doświadczeń z EV wychodzi tak: -[I]nie rozładowywać poniżej 20%[/I] - ze względów praktycznych: [B]tak[/B] (auto z 20% SoC daleko nie zajedzie, w razie gdyby nagle coś wypadło nieplanowanego...) Ale jak jadę w trasę i zasięg jest tak wyliczony że dojeżdżam do celu ze stanem 6...7% to trudno - samochód jest dla człowieka a nie odwrotnie. Przecież nie będę po drodze tracił pół godziny z życiorysu na przymusowy postój i ładowanie, tylko dla podtrzymania wiary w akumulator... - [I]powinienem ładować do 80% pojemności baterii[/I] - to chyba dotyczy starszych baterii (chemia) i szybkich ładowarek DC. [B]Jeśli ktoś zna historię z nowszymi bateriami LFP w Tesli - prośba o komentarz, doprecyzowanie. [/B]U siebie w instrukcji nic nie znalazłem o tym ładowaniu do 80% ... Przy ładowaniu DC staram się odłączać przy 80-90% bo: 1) to szybki proces - mogę to upilnować, 2) pod sam koniec ładowanie idzie już małą mocą (6 kW), brakuje cierpliwości i szkoda blokować stanowisko, 3) a co jeśli jednak ... ;) Przy wolnym ładowaniu AC rzadko kiedy jestem w stanie dopilnować tych 80%. W aucie mogę tylko nastawić timer ładowania, a nie zamierzam przy tym siedzieć i wyliczać nastawy... Przed wyjazdem w trasę ładuję obowiązkowo na 100%, aby starczyło na przejazd całego odcinka, bez postojów na ładowanie. Poza tym ładuję auto nie codziennie, tylko np. raz na 5 dni, więc skala zjawiska jest mniejsza. U mnie [B]po roku eksploatacji [/B]w takim trybie (65 ładowań DC, 200 ładowań AC-większość do 100%, 15700 km przejechane) diagnostyka OBDII pokazała mi stan SOH akumulatora: 95% - dramatu nie ma. A na rocznym przeglądzie w ASO powiedzieli, że wciąż ma 100%, bo dla klienta mają inną skalę oceny :rolleyes: Auto: Leaf2 , 40 kWh. Nie planuję go używać przez dekady ;) te 8 lat gwarancji na akum. w zupełności mi wystarczy. Nawet jak potem straci te 20% pojemności, wciąż będzie dobrze sprawdzał się po mieście. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Tematy ogólne
Ładowanie samochodu - pytanie od laika
Top