Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Ładowanie trójfazowe 22kW w garażu bez wallboxa od Tesli
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 242678, member: 3354"] Spóźnione, ale może na przyszłość komuś się przyda. Ta [B]niby[/B] "ładowarka", czyli EVSE, wallbox, cegła niczego nie ładuje. To zwyczajne przyłącze 3 fazowe z kilkoma dodatkami, czyli: - zabezpieczenia nadprądowe, temperaturowe, różnicowe, monitorowanie uziemienia - im lepsze i droższe urządzenie, tym więcej takich gadżetów i większa odporność na różne scenariusze - proste, a wręcz prostackie rozwiązanie elektroniczne informujące samochód (a konkretnie [B]ładowarkę[/B] pokładową) jaki maksymalny prąd może zostać pobrany. - czasami dochodzą do tego dodatki jak uwierzytelnienie i autoryzacja ładowania, zbieranie statystyk, otwieranie guzikiem klapki ładowania. Dlaczego maksymalny prąd ładowania ustawia się zwykle w 2 miejscach, czyli na EVSE, w szczególności stacjonarnych (wallbox) i w samochodzie? Bo osoba instalująca wallbox'a wie jakim przewodem jest on podłączony, jakie są wartości zabezpieczeń i może ustawić te 6/10/16A, żeby nie wywalało korków jak pralka w domu włączy grzanie. Czyli już podsumowując, ma EVSE ustawiamy (a właściwie instalator ustawia) maksymalny prąd możliwy do dostarczenia przez instalację elektryczną domu, EVSE przekazuje tę informację do samochodu (sygnał PWM na pinach sygnałowych), komputer w samochodzie ogranicza możliwość ustawienia maksymalnego prądu do limitu komunikowanego przez EVSE. Co do możliwych przyczyn: Możliwości moim zdaniem są 2: - coś się przestawiło w EVSE i chińskie oprogramowanie zaczęło działać (jakiś tam reset, czy coś) - zostały wyczyszczone styki sygnałowe we wtyczce z jakiegoś poprodukcyjnego syfu. Stawiałbym na to 2, bo może się naprawić od kilkukrotnego włożenia wtyczki w gniazdo, a na podstawie oporności mierzonej na tych 2 stykach samochód "czyta" jaka są możliwości przewodu. Osobiście polecam kupno zestawu sprejów Kontak WL, Kontakt 60, Kontakt 61 (coś koło stówki) [ATTACH type="full"]28302[/ATTACH] i raz na rok, czy pół wyczyszczenie styków we wtyczce (patyczek do uszu) aplikując kolejno 60 (czyszczenie), WL (płukanie), 61 (zabezpieczenie i smarowanie). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Ładowanie trójfazowe 22kW w garażu bez wallboxa od Tesli
Top