Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Ładowanie w garażu
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="ciastek, post: 106322, member: 476"] Spotkałem się gdzieś z przybliżeniem, że w pierwsze dwa lata bateria traci 5% ([URL='https://forum.elektrowoz.pl/threads/rozszerzona-gwarancja-przedluzenie-gwarancji-extended-warranty-tesla-helvetia.1549/post-51055']#27[/URL]), następnie co rok 1%. Według tego po 100k km straci jakieś 8%. Więc masz rację, że nie warto walczyć przez wiele lat o zachowanie kilku procent. Dlatego [USER=89]@Michal[/USER] też ma rację mówiąc, że nie ma się co napinać i naginać do wymagań auta i wystarczy trzymać się wytycznych producenta. Ale z drugiej strony czysta ciekawość jest w stanie bardzo szybko zaprowadzić Cię od pytania „a dlaczego mi tu mówi, że lepiej do 90% niż do 100%?” do pytań o najoptymalniejszy zakres dla Twojego sposobu korzystania z auta, niezależnie od potencjalnych zysków. Podziałka jest dobra, ale ciekawość znalazła mi lepszą. Ładuję do 55%, nad ranem. W moich warunkach poziom dobry jak każdy inny. Ale może, dzięki ciekawości, po 5 latach bateria będzie 2% mniej zużyta, a moim zyskiem, przy kosztach bliskich zeru, będzie [COLOR=rgb(184, 49, 47)]s[/COLOR][COLOR=rgb(250, 197, 28)]a[/COLOR][COLOR=rgb(235, 107, 86)]t[/COLOR][COLOR=rgb(247, 218, 100)]y[/COLOR][COLOR=rgb(65, 168, 95)]s[/COLOR][COLOR=rgb(97, 189, 109)]f[/COLOR][COLOR=rgb(61, 142, 185)]a[/COLOR][COLOR=rgb(41, 105, 176)]k[/COLOR][COLOR=rgb(85, 57, 130)]c[/COLOR][COLOR=rgb(147, 101, 184)]j[/COLOR][COLOR=rgb(204, 204, 204)]a[/COLOR]. Moje warunki: Zużywam zazwyczaj 25% pojemności baterii dziennie. Mam gniazdko w domu. I nigdy* nie wpadają mi długie trasy, w które muszę ruszać natychmiast!!1 * na sytuacje, gdy „nigdy” traci swą kategoryczność, są szybkie ładowarki. Choć raz już się na nich sparzyłem: [URL]https://forum.elektrowoz.pl/threads/krotka-trasa-tm3lr-z-przyczepa-na-szybko.4007/post-100258[/URL] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Ładowanie w garażu
Top