Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Ładowanie z fotowoltaike przeznaczonej tylko dla auta elektrycznego jak zrobić, co potrzebne
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 223185, member: 1241"] Do samochodu zawsze potrzebne jest urządzenie kontrolujące proces ładowania. Po AC już od kilkuset zl. Bezpośrednio z paneli trzeba DC i wtedy pewnie kilkanaście tysięcy+ zl, więc moim zdaniem odpada. Do off-grid zawsze potrzebujesz jakiś magazyn. Nie wolno Ci podpiąć falownika od paneli niezgłoszonych do ZE do sieci. Ja bym zrobił normalnie po ludzku. 1. Jeśli masz za małą moc przyłączeniowa to zwiększ. Ja chciałem 40A ale udało mi się tylko 32A ( 4 miesiące od złożenia wniosku a nie 4 lata) 2. Daj drugi falownik wtedy nawet jeśli będzie się wyłączał to będzie na zmianę z Twoim drugim zazwyczaj. 3. 0.7 współczynnik powoduje że jeszcze chętniej będziesz ładować nadwyżka 4. Przy 8.5kWp u mnie ładowanie nadwyżka słabo działało bo tylko jakaś chmurka już sie rozłączyło. Samochód w taka pogodę pochmurna stał caly dzień i moze z 10% doładował. Tesla np gdy ma podpięta baterię(proces ładowania) to zjada ~200W więc przy minimalnej mocy 1.4kW az 15% energii sie marnuje na cala maszynerię w samochodzie. Do ładowania nadwyżkami potrzebny jest wallbox do którego dokupujesz licznik, montujesz na wejściu do domu i wallbox wie czy jest nadwyżka. Moze byc rak ze ten licznik komunikuje sie z falownikiem od PV a dopiero falownik z wallboxem. Niestety czasem jest tak że rozwiązania które są najefektywniejsze ( falownik hybrydowy który bezpośrednio komunikuje się z samochodem) przez swoją małą popularność są bardzo drogie i lepiej zamienić DC ba AC a potem w samochodzie w drugą stronę z AC na DC bo tak jest taniej i łatwiej. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Ładowanie z fotowoltaike przeznaczonej tylko dla auta elektrycznego jak zrobić, co potrzebne
Top