Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Ładowanie z fotowoltaike przeznaczonej tylko dla auta elektrycznego jak zrobić, co potrzebne
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Kierowca23, post: 223210, member: 3789"] Może najpierw złóż do Z.E. zapytanie o warunki na zwiększenie mocy przyłączeniowej - tyle ile będziesz potrzebował? To nic nie kosztuje, odpowiedź dają w <30 dni i przez 2 lata możesz z tego skorzystać albo odłożyć do szuflady. Zależnie od stanu sieci nN w Twojej okolicy, może nic nie będzie trzeba zmieniać w kablach (tylko większe zabezpieczenia) albo przeciwnie - wzmacnianie WLS, rozkopywanie działki itp. Jeśli instalacja by pozwoliła na zwiększenie mocy minimalnym kosztem, to będzie najprostsza ścieżka dla Ciebie - kolejne mikroinwertery i załatwione. Sieć wtedy posłuży jako wielki akumulator (jeśli masz net-metering). Jeśli zwiększenie mocy będzie nieopłacalne / niemożliwe, to zostaje alternatywna w postaci Instalacji PV wyspowej (off-grid). Takiej instalacji która nie wprowadza energii do sieci, co najwyżej pobiera, nie trzeba zgłaszać. Chyba że do Straży Pożarnej (po przekroczeniu jakiegoś progu mocy kWp). Ważne żeby ten wydzielony obwód odbiorczy był zrobiony zgodnie z normami i zasadami wiedzy technicznej (m.in. różnicówka!) Tak, będziesz potrzebował prostej ładowarki z wtykiem Type2. Niekoniecznie musi być Wallbox. Wystarczy nawet ładowarka mobilna która ma 11kW / 3 fazy - poszukaj w sklepach internetowych (L*l, Al*i, itp.) - powinno kosztować z 500-700 zł. W tym pudełku są dodatkowe zabezpieczenia, opomiarowanie, i stycznik który dołącza prąd do wtyczki Type2 tylko jak widzi prawidłowo podłączony samochód. Połączenie bezpośrednie (ładowanie "Mode 1"), chociaż teoretycznie przewidziane w normie, jest mało bezpieczne i nawet nie ma na rynku takich kabli. No i ma ograniczenie chyba do 3,5 kW mocy. Aha, falownik hybrydowy potrzebuje jakiegoś akumulatora do pracy , żeby móc się przełączać pomiędzy źródłami. Jak nie widzi akumulatora to sygnalizuje błąd i wyje (przynajmniej u mnie). Więc wystarczy coś małego (60-100Ah?) żeby tylko podtrzymać napięcie na moment przełączenia PV/grid. Mam u siebie właśnie taki rodzaj instalacji, ale dopiero w tym sezonie spróbuję ładowac EV bezpośrednio z tego falownika (dokupiłem mały magazyn energii - te z nowych dostaw wyraźnie potaniały). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Wallboxy, przewody, słupki ładowania
Ładowanie z fotowoltaike przeznaczonej tylko dla auta elektrycznego jak zrobić, co potrzebne
Top