Leaf II '20, 71000km, pierwszy elektryk, czy warto?

madwolf

Nowy na Forum
Cześć,
chcę kupić swój pierwszy samochód elektryczny, trochę, żeby zobaczyć jak się z tym żyje. Na codzień nie dużo jeżdzę. Dzieci do przedszkola (5 km), do sklepu (kolejne 5 km). Raz na 2 tygodnie gdzieś dalej (ok. 100km w obie strony). Ze 2 razy w roku trasy ok 400-500km, ale to mogę pożyczyć inny samochód na tę okazję.

Mam do kupienia Leafa z 2020r, 40kWh, 71000km na liczniku, n-connecta, za 80tys. pln
Podpiąłem LeafSpy, który mówi 90.1% SOH, QC 93, L1/L2 1901

Czy uważacie, że jest to pojazd wart takiej ceny i będę z niego zadowolony przy takim wykorzystaniu?
Mam fotowoltaikę 10kwp.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Do kręcenia się 'wkoło komina' rewelacyjny wybór. Też mam n-connecta, tam już pewnie masz kamery 360, poł-skórzane fotele (z plastikowej krowy), może nawet ledowe reflektory (o ile ktoś dopłacił). A na pewno masz adaptacyjny tempomat, grzanie tyłka i kierownicy. Ogólnie wyposażenie przyzwoite.
Jeśli chodzi o samo auto to tak jak pisałem - do kręcenia się wokól komina super wybór. Na trasy do 100km w dwie strony też. Ale już 400-500km to tak średnio. W sensie przejedziesz, ale to już możliwe, że będziesz miał 2 ładowania (zależy czy te trasy autostradą czy nie). A wtedy leafek już łapie zadyszkę i potrafi zwalniać z ładowaniem, szczególnie gdy jest duży upał. Realnie w trasie licz 200km zasięgu na jednym ładowaniu. Stan baterii całkiem ok, 90% SOH to spodziewana wartość przy takim traktowaniu. Mało QC, więc jest dobrze.
 

PawelC

Zadomawiam się
Też uważam, że dobra oferta. Ja mam Leafa w oczko niższej wersji. Mój profil użycia jest podony do Twojego - głównie jazda po okolicy. Na wyjazdy do 150km może 200km bez ładowania super się sprawdza. Kilka razy jechałem na dłuższe trasy... i jest dokładnie tak jak mówi przedmówca: częste ładowanie i pogorszenie szybkości ładowania, bo temperatura akumulatora wzrasta.
 

madwolf

Nowy na Forum
Czyli te statystyki baterii jak rozumiem prezentują się prawidłowo i nie ma co się obawiać, że zasięg za rok spadnie do 100km na przykład?
Czy jadąc ze stałą prędkością 100-110km/h te problemy z przegrzewaniem również występują? Można ich jakoś uniknąć? Czy to tylko przy upałach czy jak na dworze jest 15-20C to tak samo?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Warto. Syn ma 2018 Tekna 40 kWh i 92% SOH chyba podobny przebieg? Wrócił ok 2 tyg temu z Holandii 2x po 1000km kilka ładowań w trasie. Zadowolony
Piszesz 100km w obie strony spoko w lecie 200km ok w zimie prawie 200.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Czyli te statystyki baterii jak rozumiem prezentują się prawidłowo i nie ma co się obawiać, że zasięg za rok spadnie do 100km na przykład?
Czy jadąc ze stałą prędkością 100-110km/h te problemy z przegrzewaniem również występują? Można ich jakoś uniknąć? Czy to tylko przy upałach czy jak na dworze jest 15-20C to tak samo?
Tak, te statystyki są ok. Nie, zasięg nie spadnie do 100km z roku na rok. Problemy z przegrzewaniem wynikają głównie z szybkiego ładowania a nie z szybkiej jazdy. Ale faktem jest, że szybka jazda je potęguje. Tak samo temperatura zewnętrzna - przy 15 stopniach efekt jest mniej widoczny niż przy 35 stopniach.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jesli do krecenia sie dokkola domu max 200km wolnej spokojnej jazdy to tak.
Trasa 500km bedzie bardziej klopotliwa, i pamietaj ze chademo czyli szybkie ladowanie powoli zanika. Za 3-5lat moze byc ciezko to w trasie naladowac.
 

madwolf

Nowy na Forum
Jesli do krecenia sie dokkola domu max 200km wolnej spokojnej jazdy to tak.
Trasa 500km bedzie bardziej klopotliwa, i pamietaj ze chademo czyli szybkie ladowanie powoli zanika. Za 3-5lat moze byc ciezko to w trasie naladowac.
Planuje trzymać około roku. Po roku albo większy elektryk, jeśli się przekonam, albo nie elektryk.
Zakładając, że za jakąś rozsądną cenę ktoś ode mnie kupi za rok tego Leafa... ;-)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Akurat leafy trzymają bardzo dobrze cenę. Miałem leafa I i nie zdążyłem zrobić ogłoszenia a auto poszło. Ciężko się zresztą dziwić - to kawał porządnego niezawodnego auta. Na drugie auto w rodzinie nadaje się perfekcyjnie. Jako główne auto nadaje się tylko wtedy, gdy ktoś robi mało tras.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Planuje trzymać około roku. Po roku albo większy elektryk, jeśli się przekonam, albo nie elektryk.
Zakładając, że za jakąś rozsądną cenę ktoś ode mnie kupi za rok tego Leafa... ;-)
A moze cos takiego ?
Jak by oddali za 100kzl to wydaje sie lepsza propozycja.
1692772941241.png
 

MarcinEV

Fachowiec
Cześć. Ja również mam Leafa II z 2022 roku (N-Connecta). Do tej pory blisko 20 tys km. Bardzo dobry wóz. Ja dodatkowo mam hak, wożę rowery.
Trasę 220 km robię regularnie bez ładowania (kończę zwykle na 10%). Drogi głównie krajowe, prędkość do 110 kmh odcinkowo na ekspresówkach.
Grzania baterii doświadczyłem na trasie Śląsk - Władysławowo (temp. zewn 30C). Gorsze od tego były problemy z ładowarkami (ale to już rok temu).
Auto bardzo ekonomiczne - średnie zużycie wiosna lato wczesna jesień, wokół komina 13,8 kWh.

PS warto kupić jakąś ładowarkę 6kW, poprawia użytkowanie i ładowanie w domu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ioniq jest fajny, ale mam z nim styczność na codzień i raczej bym się nie zamienił. Wykonanie i materiały jednak trochę pozostawiają do życzenia. Gdybym często jeździł w trasy to zdecydowanie i bezdyskusyjnie Ioniq. Ale jako iż u mnie to drugie auto (do jazdy wokół komina) to jednak wolę Leafa.
 

b4rteqq

Nowy na Forum
Trzy lata temu miałem podobny dylemat.

Moje użycie jest dokładnie takie same jak Twoje. Do około komina + 1-2 dalsze wyjazdy na wakacje w Polsce. 14K rocznie

Koniec końców zdecydowałem się wziąć leafa w leasing jako najtańszy elektryk, który spełni 95% moich wymagań również jak Ty żeby sprawdzić czy jazda na prąd mi pasuje.

Po trzech latach stwierdzam, że to był dobry wybór. Obecnie wymieniam na większe auto z większym zasięgiem tylko dlatego bo te 5%, których Leaf nie spełnia (wyjazdy zagraniczne) zaczynają być dla mnie coraz bardziej ważne.

btw @madwolf 80 tyś za tego leafa to bardzo dobra oferta. Z czystej ciekawości (bo za chwilę bd sprzedawał swojego) - to auto z polskiego salonu?
 

madwolf

Nowy na Forum
Po znajomosci dostałem tego leafa na pare dni do testów. Podłączyłem pod ładowarkę GreenWay kabel type 2. Ładuje 3.6 kW.
Czy on ma tak słabą ładowarkę pokładową czy ta stacja ładowania coś nie tak? Myślałem, że mają 7 kW?

b4rteqq:
Cena dobra bo od znajomego i po drobnej kolizji, naprawiony. Widziałem przed naprawą, nic poważnego. Przedni róg, lampa, błotnik.
 

MarcinEV

Fachowiec
Ładuje się 6 kw. Sam rozpoznaje moc ładowarki. Przynajmniej mój.
 
Top