Letnie vs Całoroczne - Hankook S1 Evo3 EV vs FlexClimate ION

kurozukin

Zadomawiam się

Hermes

Posiadacz elektryka
GY 4S 3G są lepsze na zimę i trochę na mokre - za to CC2 na lato. Obydwie są super, ale każda inna.
Za to ja jestem mega pozytywnie zaskoczony, że CC2 rzadziej wymieniam (dużo rzadziej!) w YLR z powodu AWD niż w Leafie 2019, mimo mniejszej mocy, ciężaru itd. Ale jednak napęd na 1 oś mocno "wyrywa" bieżnik, jeśli ktoś lubi jeździć dynamicznie. ;)
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
GY 4S 3G są lepsze na zimę i trochę na mokre - za to CC2 na lato. Obydwie są super, ale każda inna.
Za to ja jestem mega pozytywnie zaskoczony, że CC2 rzadziej wymieniam (dużo rzadziej!) w YLR z powodu AWD niż w Leafie 2019, mimo mniejszej mocy, ciężaru itd. Ale jednak napęd na 1 oś mocno "wyrywa" bieżnik, jeśli ktoś lubi jeździć dynamicznie. ;)

Leaf był FWD. Opona z przodu robi tam wszystko: skręca, hamuje i przyspiesza. Do tego przy ruszaniu masa jest transferowana do tyłu, i przednia napędzana oś lubi lekko zabuksować. To jest zabójcze dla opon.

W aucie AWD czy nawet RWD opony zużywają się wolniej - bo opona z przodu skręca i hamuje, podczas gdy tylne przyspieszają i hamują rekuperacją.
 
Last edited:
Top