Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Letnie vs Całoroczne - Hankook S1 Evo3 EV vs FlexClimate ION
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="eimi, post: 240006, member: 2916"] Fabrycznie kupiłem Y na Hankook S1 Evo3 EV homologacja T2, etykieta A B A 69dB [ATTACH type="full" alt="1747149490486.png"]27976[/ATTACH] 300km po kupnie założyłem całoroczne Hankook ION FlexClimate, etykieta B B B 71db [ATTACH type="full" alt="1747149501540.png"]27977[/ATTACH] Jedne i drugie mają piankę wygłuszającą. Na flexclimate zrobiłem 11kkm przez końcówkę jesieni, zimę i początek wiosny. Przetestowałem je zarówno na suchym w +25C, na mokrym w okolicach 0C, w górskim śniegu i na mrozie -15C. Porównywałem je też do rocznych zimówek Goodyear Ultragrip Performance 3 w tym samym dniu na tej samej nawierzchni, kiedy było naprawdę ślisko. Opony rewelacja, ciche, dobre w prowadzeniu, z dobrą trakcją w każdych warunkach. Wróciłem na lato do fabrycznych tylko z ciekawości - nikt ich nie chciał ode mnie kupić więc stwierdziłem że będę miał dwa komplety - letnie na 4-5 miesięcy w roku i całoroczne na całą resztę. Po zmianie na letnie - znów nie czuję żadnej znaczącej różnicy. Dlaczego piszę ten post? Bo kurde te całoroczne hankooki naprawdę robią robotę, przy przebiegach rzędu 20-25k rocznie nie widzę większego sensu posiadania dwóch kompletów lato/zima. m.in. w takich warunkach jeździłem: [ATTACH type="full" alt="1747149327270.png"]27972[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1747149437871.png"]27973[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1747149469374.png"]27974[/ATTACH] Podjazdy 15-20st - żaden problem - bez zakładania łańcuchów. A nie każdy podjeżdżał na zimówkach. Bardziej obawiałem się zjazdów - auto się zsuwało i nie dało się go zatrzymać - ale znów, auta na zimówkach bez łańcuchów podobnie się zsuwały. Całoroczne FlexClimate fabrycznie mają około 8mm bieżnika. Po 11kkm na wszystkich 4 oponach mam 7.0-7.1mm. Letnie Evo3 EV jako nówki mają 6-6.2mm bieżnika. [ATTACH type="full" alt="1747148874685.png"]27970[/ATTACH] Widzicie na zdjęciu wartości 100N, 100N, 105N i 65N. Są to wartości bicia promieniowego z huntera po tych 11kkm. Dopuszczalny limit dla Tesli Y to 110N (i 70N dla Tesli 3). Czyli na granicy dopuszczalności. Nie czułem jednak żadnych drgań, auto jechało prosto jak po stole, czy przy 120kmh czy przy znacznie wyższych prędkościach (nie napiszę jakich). Po zmianie na fabryczne letnie, zdjęcie z huntera: [ATTACH type="full" alt="1747148983559.png"]27971[/ATTACH] Jak widać dwie opony również na granicy tolerancji. Jednak znów - nie czuć żadnych wibracji, auto jedzie prosto, pewnie i stabilnie. Piszę to w kontekscie opisywanych problemów z wibracjami w Teslach 3 HL których sam doświadczyłem na egzemplarzu testowym. Tam niektórzy mieli mniejsze bicie promieniowe a był dramat. Czemu w Y jest inaczej? Nie wiem. Pisze jak jest. Niestety ale dzisiaj kupno opon to loteria. Można odesłać 3 komplety i nadal nie mieć poprawnie wyważonych kół. Takie realia niestety. Wulkanizator który mi dzisiaj wyważał pracuje na hunterze wiele lat i mówi że nie ma reguły - każdy producent ma jakiś problem w dzisiejszych czasach z kontrolą jakości. Na koniec dodam że w poprzednim aucie - Tesla Model 3 RWD - też miałem założone pod koniec te hankooki i też zrobiłem na nich ponad 10kkm w warunkach jesienno-zimowych i również byłem bardzo zadowolony, aczkolwiek tam z racji napędu RWD - można było trochę tyłem pozamawiatać przy mocniejszym ruszaniu w zakręcie ;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Letnie vs Całoroczne - Hankook S1 Evo3 EV vs FlexClimate ION
Top