Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Mało i wolno w tym GreenWay
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cosmo.orzechovsky, post: 107867, member: 1376"] Ten temat chyba najlepiej się nadaje do tego żeby ponarzekać, a czy konstruktywnie to zakładam, że zależy od dalszych wypowiedzi. Faktycznie: i mało, i wolno. Są te pojedyncze (o przepraszam, podwójnie dzielone xD) stacje co mają te 120/140kW ale co do zasady dominują "50" (max 36-42 kW do baterii w zależności od pogody) i partnerskie przy autohandlu 25kW (to już w ogóle bezsens, chyba że się nie ma Type2 22kW). Tam gdzie są przebudowy (np. Kielce) stacja znika na długie miesiące, a pewnie jak wróci to znowu będzie 2x70kW (o przepraszam, 140…) bez Type2 jako opcji "zapasowej". Tamten rejon to w ogóle megapustynia prądowa, tj. cała S7+obszar w stronę A1 bieda absolutna. Jeśli punktem odniesienia jest sieć SuperChargerów to GreenWay nie wypada jeszcze aż tak źle, w końcu punktów jest więcej, ale w sytuacji kiedy ani dotacje ani wysokie ceny nie mają zbyt dużego przełożenia na powstawanie lokalizacji to zadaję sobie pytanie: co dalej? A EV się sprzedaje teraz duuuużo więcej, zwłaszcza nowych (i zakładam, że właśnie dlatego Tesla zaczęła już w PL robić większe stacje niż symboliczne 4-8 stanowisk), raczej się to już nie zmieni bo i czemu by miało (chyba, że państwowy monopol energetyczny będzie jeszcze bardziej psuł krew cenami, przyłączami i odbiorami UDT). Jeśli na stacjach z czterema stanowiskami często są zajęte wszystkie złącza to czemu ktokolwiek miałby liczyć na 1-2 kable w sytuacji w której nie podróżuje w środku nocy? Rok temu jeszcze się dało, ale 2023 stoi pod znakiem zajętych ładowarek, a nawet kolejek. Czy to się operatorom nie opłaca, żeby kabli było więcej? Osobiście trzymam jeszcze abonament GW, ale mam wrażenie, że po wakacjach mimo wszystko najwięcej sensu będzie miało zrezygnowanie, a okazjonalnie można korzystać z Elocity, Orlenu (tfu) czy wszystkich innych dziwnych dostępnych przez Charge Assist. Natomiast pomijając autopilota na poważnie się zastanawiam czy spalina w LPG nie będzie znów lepsza na trasy, bo czas ładowania to jedno, ale czas czekania to już coś co na poważnie frustruje. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
Mało i wolno w tym GreenWay
Top