Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
MERCEDES
Inne modele i pozostałe pytania
Mercedes-Benz Citan , eCitan .
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Bogumił, post: 189081, member: 4317"] Test zużycia prądu przez eCitana : Trasa Włoszczowa, Przedbórz , Piotrków Trybunalski , Siestrzeń , Młochów , Żabieniec , Nadarzyn , Sękocin-Las , Lesznowola , Piaseczno , Ursynów ul. Surowieckiego 2 Stacja ładowania ORLEN - o długości 220 kilometrów . Start ze 100 % naładowaną baterią w dniu 05.11.2024 temperatura powietrza w trasie około 2 stopnie Celsjusza , Jazda średnio oszczędna , czas jazdy 4,07h , średnia prędkość z całej trasy 54km/h , klimatyzacja na 17 stopni , zużycie prądu z całej trasy według pulpitu samochodu wyniosło 15kWh/100km . Stan baterii na końcu trasy 5 % , deklarowany zasięg przestał się wyświetlać po wyjeździe z Piaseczna chyba przy około 10 % stanu baterii. Z tego opisu wynika że eCitan na pokonanie tej trasy zużył 2.2 razy 15 kWh/100km = 33 kWh energii i wymagał pilnego naładowania baterii. **** Teraz opiszę jak przebiegał proces naładowania po tej trasie baterii do 100% jej pojemności. Czas ładowania z gniazda AC stacji ładowania ORLEN 2:49:05 , pobrana energia 41kWh, ostateczny koszt z uwzględnieniem świątecznej promocji 67,91 zł. ( bez promocji było by 1.95 razy 41 = 80 zł ) . Po podłączeniu eCitana do Stacji ładowania eCitan ładował się z mocą wg stacji 21 kW ale wg pulpitu 19,5 kW. Po osiągnięciu 70 % naładowania moc ładowania spadła do 15kW , po osiągnięciu74% 12 kW , po 77% 11kW , po 80% 10kW, po 85% 8kW , po 90% 7kW , po 95% 6,6 , po 97% 4kW , po 98% 2,5kW i samoczynnie wyłączyło się ładowanie. Z całego tego testu opisanego wyżej należało by przyjąć że eCitan potrzebował na przejechanie tej trasy 41 kWh energii elektrycznej czyli 41 kWh podzielić na 2,2 = 18,64kWh/100 kilometrów. Czyli nie 15 kWh/100km jak podaje pulpit samochodu , a 18,64 kWh/100km jak wynika z przywrócenia stanu naładowania baterii , do poziomu jaki był w momencie startu na tej trasie (100% naładowania ). Z tego wynika że na przejechanie 100 kilometrów e Citanem w dniu 05.11.2024 trzeba było kupić 18,64 kWh/100km co przy ładowaniu na ładowarce Orlen DC daje koszt : 18,64kW razy 1,95 zł/kW równa się 36,35 zł , potrzebny do przejechania 100 kilometrów. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
MERCEDES
Inne modele i pozostałe pytania
Mercedes-Benz Citan , eCitan .
Top