Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
CHIŃSKIE Samochody Elektryczne
Inne marki, inne modele i pozostałe pytania
MG 4 - czy nadchodzi ID.3 killer?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 63138, member: 919"] Miałem dzisiaj jazdę testową MG4. Mój lokalny dealer ma tylko jeden samochód testowy w podstawowej wersji wyposażenia SE Standard Range (czyli z mniejszą 51 kWh baterią LFP o deklarowanym zasięgu 218 mil). Najwyższą wersję Trophy Long Range (czyli z baterią 64/62 kWh ideklarowanym zasięgu max. 270 mil) ma jeden z managerów więc miałem ją okazję również zobaczyć. Niestety tej wersji do jazd testowych nie mają. Wersja Trophy ma kilka dodatków, których SE SR i SE LR nie mają: - tapicerka ze skóry ekologicznej, - 360 Parking Camera, - elektryczne przednie siedzenie kierowcy, - nawigacja - bezprzewodowa ładowarka do telefonu, - grzane przednie siedzenia i kierownica - kluczyk bluetooth - przyciemniane tylne szyby - Lane Change Assist - Blind Spot Detection Wersja SE ładuje się z maksymalną prędkością 117kW, a wersja Trophy 135 kW. Ceny w UK: SE SR - 25 995 GBP SE LR - 28 495 GBP Trophy LR - 31 495 GBP Nie wiem jakie wersje są dostępne na Europę bo to co opisuję to wersje wyposażenia na Wielką Brytanię. Poniżej oficjalna broszurka na UK: [URL unfurl="true"]https://www.mg.co.uk/sites/default/files/2022-10/MG4-EV-Brochure_0.pdf[/URL] Dostałem więc na jakieś 45 minut MG4 SE Standard Range w kolorze Dynamic Red (metallic). Muszę przyznać, że jak na podstawową wersję z tapicerką materiałową wnętrze było bardziej 'przytulne' niż mojego ID.3. Mniej twardych plastików (ID.3) a więcej miękkich skóro-podobnych wykończeń. Oczywiście widać w tapicerce i materiałach pewne miejsca, gdzie producent zaoszczędził, ale tragedii nie ma. [IMG]https://i.postimg.cc/8cCHPr8c/IMG-20221119-125536.jpg[/IMG] Właściciele samochodów VW ID zauważą zapewne, że co nieco Chińczycy tu skopiowali jeśli chodzi o kokpit. Samochód uruchamia się też identycznie jak ID.3 (czyli poprzez naciśniecie pedału hamulca). Wystarczy również wyjść i zamknąć samochód aby ten się wyłączył. Jazda była bardzo podobna do ID.3 i w miarę szybko się w tym samochodzie odnalazłem. Muszę przyznać, że jechało się bardziej komfortowo z punktu widzenia zawieszenia. Ale to chyba zasługa 17-calowych kół o wyższym profilu (mój ID ma 19" koła) a nie jakiegoś gorszego zawieszenia w VW. Niestety Lane Assist jest bardziej dokuczliwy niż w ID.3 na tyle, że musiałem go wyłączyć (a w ID jeżdżę z włączonym cały czas). Tempomat adaptacyjny też był mniej delikatny w ruchu miejskim i hamował jakby bardziej ostro. Może to kwestia ustawienia w menu. Jak jesteśmy przy menu i interfejsie, to warto wspomnieć że MG pozostawiło fizyczne przyciski na dole ekranu i na kierownicy, co chyba jest raczej ułatwieniem w stosunku do haptycznych przycisków w ID.3. Choć większość obsługi dużego ekranu jest jednak dotykowa i tu pewien minus bo ikonki sa dość małe i cieżko w niektóre trafić podczas jazdy. Czasami dotyk też nie działa tak od razu. [IMG]https://i.postimg.cc/tgYDj6jg/IMG-20221119-125415.jpg[/IMG] Miejsca w środku (zarówno z przodu i tyłu) jest podobnie dużo jak w ID.3 (zasługa dedykowanej platformy EV) choć bagażnik (w wersji SE bez podwójnej podłogi) jest ciutkę mniejszy (nie taki głęboki) niż ten w ID.3. Z tyłu we wszystkich wersjach brakuje wycieraczki co jak sądzę może być problematyczne i wydaje się zbędną oszczędnością. [IMG]https://i.postimg.cc/5Nsw2tpQ/IMG-20221119-125447.jpg[/IMG] Oczywistym plusem tego samochodu jest funkcja V2L o całkiem pokaźnej mocy (podobno prawie 7kW nawet w podstawowej wersji). Takim samochodem da się więc zasilić podstawowe urządzenia w domu, a na kempingu można zdrowo pokucharzyć jak w domu ;). Niestety nie miałem za bardzo czasu i sposobności na sprawdzenie ekonomiki samochodu, ale poniższa fotka z ostatnich320 mil wskazuje na bardzo podobne do ID.3 średnie zużycie na poziomie 3,5 mili / kWh (czyli po Waszemu jakieś 17.7 kWh/100km) [IMG]https://i.postimg.cc/2jhYYbkT/IMG-20221119-125341.jpg[/IMG] Podsumowując: bardzo ciekawy samochód w bardzo atrakcyjnej jak na EV (i dzisiejsze czasy) cenie. W wersji Trophy tańszy od mojego ID.3 o ponad 6 tyś. funtów. Mam obawy, że MG4 nie jest o te kilka tysięcy gorszy i ma takie funkcje (V2L, półskórzana tapicerka, blind spot detection, 7-letnia gwarancja), których ID.3 nie posiada. A to dopiero jedna z pierwszych chińskich propozycji na rynku UK. Inne już 'walą drzwiami i oknami'... [IMG]https://i.postimg.cc/ZYcf64V4/IMG-20221119-125430.jpg[/IMG] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
CHIŃSKIE Samochody Elektryczne
Inne marki, inne modele i pozostałe pytania
MG 4 - czy nadchodzi ID.3 killer?
Top