Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Miał być HEV a jest BEV – Why Tesla?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="JM&JM, post: 186535, member: 3282"] Dzisiaj „Elon” przypomniał mi swoją ankietą, że to już minął rok, odkąd odebrałem w Ząbkach swojego Ygreka LR którego zakupiłem pod wpływem pozytywnych emocji wynikających z jazdy testowej oraz inspiracji Bąka z Caroserii i jego TM3 SR. W momencie zakupu zakładałem, że Tesla będzie służyć tylko do jazd „wokół komina” i nawet zastanawiałem się czy w dwa lata uda mi się zrobić limit kilometrów dla dofinansowania z BOŚ? Plany planami a tu przez ostatni rok przejechałem 24,7 kkm i załadowałem 5227 kWh (21,17 kWh/100 km a według wskazań licznika przebiegu 18,1). Szacowana degradacja baterii na poziomie 3% (rok temu wyświetlało przy naładowaniu do 80% i 423km a jest 410km) aczkolwiek Mobilny mówi aby tak nie liczyć degradacji tylko rozładować do 2-3% i nabić na AC do 100% i sprawdzić ile się zmieści. Co do degradacji to przestałem się przejmować jak usłyszałem, że niektóre X i S oraz pierwsze 3 mają 400 kkm nalotu i degradację 14-16% a ponoć w Y jest dużo lepsza technika i chemia w bateriach Rok bardzo pozytywnych doświadczeń w zakresie komfortu, bezawaryjności oraz ekonomiki pokonanych kilometrów - całkowity koszt przejechania tego dystansu wyniósł 4730 zł (bez fotowoltaiki) + komplet zimowek. Dla porównania ostatni przegląd auta żony zalecany w ICE po 3 latach to 4200 – czyli tak jak zawsze twierdziłem, że Tesla jeździ w cenie przeglądu ASO dla innych aut. W tym czasie zaliczone wyjazdy do Chorwacji, Włoch, Słowacji, Austrii, Czech i Szwajcarii a z awarii wymieniona szyba przednia w Body Shopie (kamień) oraz dwie wizyty mobilnego (po zakupie wymieniał naklejkę, którą błędną wkleili w Giga Berlin oraz w tym miesiącu wymiana klapki ładowania). Po roku oswajania się z elektrycznością przestały mi się pocić ręce, gdy bateria pokazuje poniżej 10-15% naładowania i zupełnie zanikła chęć do jazdy ICE - niech się żona męczy w tym swoim „Luxusie”😊 Z optymistycznych życzeń na kolejny rok... hmm… gdyby tak kolejnych 14 SuC przybyło w PL 😊 [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Miał być HEV a jest BEV – Why Tesla?
Top