Model 3 performance właśnie dropnął

Art79mod

Zadomawiam się
Testów ciąg dalszy.

Miłym zaskoczeniem jest trzymanie parametrów, nawet przy niskim SOC

Przy 20% baterii, ma nadal ~3.9 do setki(!), ale też zdecydowanie lepiej przyspiesza powyżej 120kmh+ w porównaniu do przedlifta.

Zawieszenie adaptacyjne potrafi zaskoczyć. W sumie nie wiem po co jest sport, skoro płynnie się utwardza w trudniejszych chwilach przy trybie standardowym.
Wydaje mi się, że zawieszenie adaptuje się do...zakrętów(tak jakby z wyprzedzeniem!)
Nie wiem, takie mam wrażenie.
a te odczucia na kierownicy czy też jakby buczenie z przednich kół tak ponad 140 km/h - coś zauważasz czy to raczej w moim tylko
 

SquawkVFR

Zadomawiam się
a te odczucia na kierownicy czy też jakby buczenie z przednich kół tak ponad 140 km/h - coś zauważasz czy to raczej w moim tylko
mam tak samo, zastanawiam się czy nie jest to jednak przepływ powietrza przez wloty przedniego zderzaka? albo właśnie może te chlapacze wpadają w jakieś drgania?
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
a te odczucia na kierownicy czy też jakby buczenie z przednich kół tak ponad 140 km/h - coś zauważasz czy to raczej w moim tylko
Kierownica nie drga
Opony to tragedia, są głośne jak cholera. Podejrzewam że najtańszy sort.
 

Art79mod

Zadomawiam się
Tak dziś (dzień po odbiorze) i kolejne 100 km i drgania ewidentnie prawie ustąpiły. Czyli to kwestia aby opony się ułożyły. Z tym buczeniem to faktycznie ciekawe czy to te chlapacze. A macie jakiś link do jakichś innych ciekawych? Piszecie też, ze na tył dostaliście w bagażniku - ja tam nic nie dostałem. Ale powiem, że jest ogólnie petarda jak się już człowiek zaczyna przyzwyczajać. Zawieszenie jest sporo lepsze niż w 2022 r. RWD i wyciszenie również. Na autostradzie i innych szybkich drogach to w ogóle trzeba uważać bo przy wyprzedzaniu można szybko 200 zobaczyć ;). A przy 40-50 jest wrażenie prawie stania w miejscu. Siedzenia są tak świetnie, że nie chce się wysiadać. Super sprawa ta wentylacja szczególnie teraz jak jest gorąco. Nie wiedziałem nawet, że schładzając wnętrze zdalnie z telefonu on też włącza te chłodzenie siedzenia - super sprawa. Pamiętajmy, że w takiej Kia EV6 GT czy Ioniq 5N to fotele sportowe ale wszystko mechaniczne i brak wentylacji. Podsumowując jak ktoś myśli o zakupie / zmianie to nie ma na co czekać - lepiej nie będzie.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jest już nowa w performance w Ząbkach do jazd próbnych, jestem umówiony na jutro na godzinną jazdę, również będę porównywał do TM3 RWD 2023.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ja też dziś odebrałem, auto generalnie bez uwag, choć przeczulony bardzo zwracałem uwagę na pasowania karoserii - idealnie nie jest, ale przyzwoity poziom trzyma. Wibracje na kierownicy wyraźnie wyczuwalne, wg mnie to platfusy na oponach, powinno się rozjeździć, choć dzisiejsza autostrada nijak temu nie sprzyjała. Zabrakło mi już dnia na zabawę na zakrętach. Z grubsza ułożyłem tylko hamulce - nie wiem o co chodzi krytykom, na drodze publicznej są super, fajnie się w miarę liniowo dozują. Pewnie za jakiś czas wybiorę się na tor i tam padną 😆 natomiast zawieszenie kapitalne. Bardzo fajnie się utwardza w miarę wzrostu prędkości i intensywności ruchów kierownicą, o niebo lepiej niż w LR. Dynamika auta super, nic nie mierzyłem, ale odczucia z przyspieszania i elastyczności więcej niż dobre. Co mnie irytuje na dziś - brak dźwigni kierunkowskazów i to pierdzielone piszczenie przy hamowaniu lewą nogą 😵‍💫 . Grubsze testy zostawiam na weekend.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Testów ciąg dalszy.

Miłym zaskoczeniem jest trzymanie parametrów, nawet przy niskim SOC

Przy 20% baterii, ma nadal ~3.9 do setki(!), ale też zdecydowanie lepiej przyspiesza powyżej 120kmh+ w porównaniu do przedlifta.

Zawieszenie adaptacyjne potrafi zaskoczyć. W sumie nie wiem po co jest sport, skoro płynnie się utwardza w trudniejszych chwilach przy trybie standardowym.
Wydaje mi się, że zawieszenie adaptuje się do...zakrętów(tak jakby z wyprzedzeniem!)
Nie wiem, takie mam wrażenie.
Zawieszenie jest naprawdę spoko - wczoraj pojechałem taki szybki slalom, najpierw na norma, i po pierwszym przejeździe przełączyłem na sport - różnica była bardzo wyraźna, zdecydowanie zawieszenie daje opór przechylaniu auta na boki 👍
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jestem po godzinnej jeździe nową TM3P, trasę sobie wcześniej tak zaplanowałem żeby jak najwięcej przetestować. Żeby mieć lepszy obraz sytuacji - jeździłem dotychczas TM3P 2019, TM3 RWD 2023, TM3 LR 2024 i TMY LR 2023. TM3 RWD to obecnie moje daily.

Chyba miałem za wysoko ustawione oczekiwania. Auto jest poprawne, ale...

Zawieszenie - w trybie standard jest miękko. Nie tak miękko jak w HL ale bardziej miękko niż w TM3 RWD 2023 na 18". W trybie sport wcale nie jest jakoś super twardo. Wyraźnie czuć że się utwardza, ale można w tym trybie normalnie po mieście jeździć i jakieś mniejsze dziury wybiera bardzo ładnie, sztywno ale cicho. W trybie standard jak ostrzej pojeździmy to też czuć jak zawieszenie się trochę utwardza i układ kierowniczy usztywnia. Bym powiedział że tryb Sport jest bardziej zbliżony do tego co jest w TM3 przed liftem, z jednym małym ale...

Układ kierowniczy - tu jest źle lub bardzo źle moim zdaniem. Krok w tył w stosunku do starej TM3P. W trybie standard to w ogóle porażka - układ jest gumowy, brakuje mu bezpośredniości. Przy szybkiej zmianie kierunku kiedy ja już kręcę w drugą stronę, auto jeszcze jedzie w poprzednią. Jakby steer by wire z opóźnieniem. Jest podobnie jak w TM3 HL. TM3 przed liftem ma dużo lepszy i bardziej precyzyjny układ kierowniczy. W trybie sport jest lepiej. Zawieszenie się usztywnia i układ kierowniczy się usztywnia, jest bardziej responsywny, szybszy, ale nadal mu brakuje poczucia integralności z autem. W TM3 RWD moim zdaniem jest lepiej. Niestety nie ma możliwości zmiany samego trybu układu kierowniczego - trzeba zmienić zawieszenie na sport i wtedy od razu automatycznie układ kierowniczy staje się lepszy. Można zmienić tylko siłę wspomagania co jest bezużyteczne, w prowadzeniu nie ma żadnej różnicy. W trybie standard jak agresywniej pojedziemy, widać że tesla sama usztywnia zawieszenie i trochę układ kierowniczy. Dla mnie idealnym połączeniem byłoby zawieszenie ze trybu standard a układ kierowniczy z trybu sport - ale nie da się tak ustawić w menu. Zawieszenie w trybie sport jak wspomniałem jest całkiem niezłe i wcale nie jest jakieś super twarde.

Opony hałasują. Powyżej 100kmh pojawia się nieprzyjemne buczenie/rezonans niskiej częstotliwości. Ale co się dziwić, jak z tyłu mamy 275/30 R20. TM3 HL jest zdecydowanie cichsza. Przy 140kmh to nawet TM3 przed liftem jest cichsza. Przy miejskich prędkościach jest cicho i przyjemnie.

Fotele - to wg mnie największa zaleta tego samochodu. Wygodne, z dobrym podparciem, a do tego wentylowane (było dziś 34C w cieniu jak testowałem!). Z jednym zastrzeżeniem - jak ktoś ma wielką d.. to mu będzie niewygodnie. Dolne boczki są dość wąsko i są dość sztywne, "szerszym" osobom będą się wbijać w uda. Mam 180cm i 80kg i dla mnie są w sam raz.

Przyspieszenie - tutaj nie ma co się rozwodzić. Jest okej, na pewno jest to szybki samochód. Jedyne co zauważyłem to musieli coś majstrować przy oprogramowaniu pedału przyspieszenia, bo od góry jest taki subtelny i delikatny i nie reaguje tak brutalnie jak stara TM3P (a jeździłem teraz w trybie insane), trzeba mocniej wciśnąć żeby mocniej przyspieszyć.

Audio - kolejne rozczarowanie. Jak dla mnie za dużo basu. Ciężko to ustawić. W TM3 (nie LR!) standardowe audio moim zdaniem gra czyściej.

Podsumowując. Jest to dobry samochód. Byłem na niego nagrzany, ale po jeździe testowej mi trochę przeszło. Muszę to na spokojnie przemyśleć, bo czytając Wasze wcześniejsze posty z wrażeń oraz oglądając testy na yt to moje oczekiwania poszybowały zbyt wysoko. To co teraz napiszę to tylko moje zdanie i można się z nim nie zgodzić, ale TM3 przed liftem jest dla mnie lepsza w prowadzeniu, czuje się w niej bardziej zintegrowany z samochodem. Nowa TM3P jest na pewno bardziej komfortowa. Jeżeli ktoś się na ten samochód napalił i zastanawia się czy zamówić to jedyne co mogę doradzić - nie kupuj w ciemno, jazda testowa jest obligatoryjna. W ząbkach już widziałem 2 szt do testów. Ja jeździłem białą 270km przebiegu. Aha i uprzedzając pytania - w przedziale 80-140 nie było żadnych drgań na kierownicy.
 

Attachments

  • 436411257_980851903687185_1249955350287863175_n.jpg
    436411257_980851903687185_1249955350287863175_n.jpg
    227,7 KB · Liczba wyświetleń: 28

chris89

Posiadacz elektryka
Ja opiszę w wolnej chwili. Chciałem zgłosić poprawki, ale chce mnie przekierować do serwisu, nie ma możliwości zdalnego. Jak to zrobić? Generalnie nic strasznego, drzwi jedne ciut niżej i klapa bagażnika.
 

Attachments

  • IMG_2840.png
    IMG_2840.png
    204,1 KB · Liczba wyświetleń: 17

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
Jestem po godzinnej jeździe nową TM3P, trasę sobie wcześniej tak zaplanowałem żeby jak najwięcej przetestować. Żeby mieć lepszy obraz sytuacji - jeździłem dotychczas TM3P 2019, TM3 RWD 2023, TM3 LR 2024 i TMY LR 2023. TM3 RWD to obecnie moje daily.

Chyba miałem za wysoko ustawione oczekiwania. Auto jest poprawne, ale...

Zawieszenie - w trybie standard jest miękko. Nie tak miękko jak w HL ale bardziej miękko niż w TM3 RWD 2023 na 18". W trybie sport wcale nie jest jakoś super twardo. Wyraźnie czuć że się utwardza, ale można w tym trybie normalnie po mieście jeździć i jakieś mniejsze dziury wybiera bardzo ładnie, sztywno ale cicho. W trybie standard jak ostrzej pojeździmy to też czuć jak zawieszenie się trochę utwardza i układ kierowniczy usztywnia. Bym powiedział że tryb Sport jest bardziej zbliżony do tego co jest w TM3 przed liftem, z jednym małym ale...

Układ kierowniczy - tu jest źle lub bardzo źle moim zdaniem. Krok w tył w stosunku do starej TM3P. W trybie standard to w ogóle porażka - układ jest gumowy, brakuje mu bezpośredniości. Przy szybkiej zmianie kierunku kiedy ja już kręcę w drugą stronę, auto jeszcze jedzie w poprzednią. Jakby steer by wire z opóźnieniem. Jest podobnie jak w TM3 HL. TM3 przed liftem ma dużo lepszy i bardziej precyzyjny układ kierowniczy. W trybie sport jest lepiej. Zawieszenie się usztywnia i układ kierowniczy się usztywnia, jest bardziej responsywny, szybszy, ale nadal mu brakuje poczucia integralności z autem. W TM3 RWD moim zdaniem jest lepiej. Niestety nie ma możliwości zmiany samego trybu układu kierowniczego - trzeba zmienić zawieszenie na sport i wtedy od razu automatycznie układ kierowniczy staje się lepszy. Można zmienić tylko siłę wspomagania co jest bezużyteczne, w prowadzeniu nie ma żadnej różnicy. W trybie standard jak agresywniej pojedziemy, widać że tesla sama usztywnia zawieszenie i trochę układ kierowniczy. Dla mnie idealnym połączeniem byłoby zawieszenie ze trybu standard a układ kierowniczy z trybu sport - ale nie da się tak ustawić w menu. Zawieszenie w trybie sport jak wspomniałem jest całkiem niezłe i wcale nie jest jakieś super twarde.

Opony hałasują. Powyżej 100kmh pojawia się nieprzyjemne buczenie/rezonans niskiej częstotliwości. Ale co się dziwić, jak z tyłu mamy 275/30 R20. TM3 HL jest zdecydowanie cichsza. Przy 140kmh to nawet TM3 przed liftem jest cichsza. Przy miejskich prędkościach jest cicho i przyjemnie.

Fotele - to wg mnie największa zaleta tego samochodu. Wygodne, z dobrym podparciem, a do tego wentylowane (było dziś 34C w cieniu jak testowałem!). Z jednym zastrzeżeniem - jak ktoś ma wielką d.. to mu będzie niewygodnie. Dolne boczki są dość wąsko i są dość sztywne, "szerszym" osobom będą się wbijać w uda. Mam 180cm i 80kg i dla mnie są w sam raz.

Przyspieszenie - tutaj nie ma co się rozwodzić. Jest okej, na pewno jest to szybki samochód. Jedyne co zauważyłem to musieli coś majstrować przy oprogramowaniu pedału przyspieszenia, bo od góry jest taki subtelny i delikatny i nie reaguje tak brutalnie jak stara TM3P (a jeździłem teraz w trybie insane), trzeba mocniej wciśnąć żeby mocniej przyspieszyć.

Audio - kolejne rozczarowanie. Jak dla mnie za dużo basu. Ciężko to ustawić. W TM3 (nie LR!) standardowe audio moim zdaniem gra czyściej.

Podsumowując. Jest to dobry samochód. Byłem na niego nagrzany, ale po jeździe testowej mi trochę przeszło. Muszę to na spokojnie przemyśleć, bo czytając Wasze wcześniejsze posty z wrażeń oraz oglądając testy na yt to moje oczekiwania poszybowały zbyt wysoko. To co teraz napiszę to tylko moje zdanie i można się z nim nie zgodzić, ale TM3 przed liftem jest dla mnie lepsza w prowadzeniu, czuje się w niej bardziej zintegrowany z samochodem. Nowa TM3P jest na pewno bardziej komfortowa. Jeżeli ktoś się na ten samochód napalił i zastanawia się czy zamówić to jedyne co mogę doradzić - nie kupuj w ciemno, jazda testowa jest obligatoryjna. W ząbkach już widziałem 2 szt do testów. Ja jeździłem białą 270km przebiegu. Aha i uprzedzając pytania - w przedziale 80-140 nie było żadnych drgań na kierownicy.
Co do audio, to mam dokładnie takie same odczucia, jeździłem kilka razy nową trójką LR i tak jak piszesz bas z tyłu jest za mocny, nie wiadomo jak to ustawić, żeby nie przytłaczał. W RWD jest to bardzo dobrze zbalansowane i dzięki temu dźwięk jest bardzo czysty i przyjemny w odbiorze.
 
Top