Model 3 performance właśnie dropnął

cooler

Pionier e-mobilności

lvlthn

Pionier e-mobilności
Jeździłem i RWD, LR i Perf i różnice są przegromne pomiędzy modelami.

Nieco większy zasięg w LR nie sprawia że jest wart zakupu bardziej niż TM3P
Już bardziej bym proponował RWD od LR - przynajmniej cena jest niższa, a zasięg paradoksalnie może być większy(!)

Bardzo wygodne fotele, elastyczność silników, zestrojenie zawieszenia jest na ogromny plus w TM3P

Sytuacja mogła by być inna, gdyby był model HL RWD Long range(duża bateria i TYLKO napęd na tył)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Micha Charoudin jechał TM3P HL po Nordschleife, jego ocena w kilku zdaniach

"New Record?! Got to drive the new 2024 Tesla Model 3 Performance. Handling is fantastic. The brakes are... horrible and dangerous as ever. Catching fire by 5th kilometer of the track. Why. Just why? Thermal management of the battery is also the same as the first model - power drop after half the lap, <50% of power towards the end of the lap. The build quality is a huge step up (aside from the brakes), so it makes it a great daily, but it doesn't deserve the name Performance imo, unless you only care about traffic light sprints. Full video tonight."
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Tutaj pytanie jaki płyn hamulcowy jest domyślnie - pdk
Także nie jest to dla mnie zaskoczeniem.
A tarcze, no cóż, są najtańszym kompromisem jaki tylko się da zrobić. To nie karbon, nie są nawet nawiercane, tylko "wentylowane"

Ten samochód na nurburgring potrzebuje track upgrade jak nic.
Karoseria, zawieszenie(geometria etc.) silniki i bateria daje radę.

Prawdziwym problemem jest termika(dlaczego NIE ma opcji przetaktowania kompresora?) i hamowanie.

Bateria nie grzeje się aż tak mocno, tylko silniki się topią :D
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Mi to wisi, ja nie kupowałem auta ma tor. Prawdziwe auta na tor jeżdżą na lawetach ;)
Nordscheife to nie taki klasyczny tor, tutaj auta "usportowione" powinny dawać radę bez problemu. Prawdziwy tor wyścigowy podnosi bardzo mocno poprzeczkę - jest dużo więcej mocnych dohamowań i dużo mniej długich prostych gdzie hamulce mogą się trochę schłodzić. Szkoda, że nie popracowali nad tym tematem odrobinę. Hyundai 5N zdecydowanie lepiej został przygotowany przez fabrykę.
 
Last edited:

TomRS

Pionier e-mobilności
Dość druzgocąca ocena. O ile rozwiązanie problemu z baterią jest ciężkie, to większe tarcze powinny się zmieścić w tych większych kołach.
Często wystarczą wyczynowe klocki hamulcowe - tarcza nie jest aż taka mała znowu. Ale chłodzenie baterii, to już jest wyzwanie. Zabiorę swoją sztukę na Tor Poznań z ciekawości na jedna czy dwie sesje, tylko musze jakieś klocki hamulcowe mieć w zapasie, żeby się nie unieruchomić ;)
 
Top