Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Model 3 performance właśnie dropnął
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="TomRS, post: 162697, member: 2681"] To nie jest taka prosta sprawa z adaptacyjnym zawieszeniem. Przy strojeniu zawieszenia, ustala się najpierw ”twardość” sprężyny i jej rodzaj ( liniowa czy progresywna, liniowe mają zastosowanie w zasadzie tylko w zawieszeniach profesjonalnie sportowych, bądź bardzo usportowionych). Sprężyna musi zapewniać odpowiedni SAG zawieszenia, czyli ugięcie wstępne pod ciężarem pojazdu. Musi być dobrane tak, żeby zapewniać odpowiednią swobodę pracy zawieszenia przy ugięciu i odbiciu, tak, żeby amortyzator się nie blokował ani w jednym ani w drugi kierunku. I to wszystko musi funkcjonować przy obciążeniu tylko kierowcą, bądź pasażerami i bagażem, czyli 400-500 kg różnicy. Więc regulacja tłumienia możliwa jest tylko w stosunkowo niewielkim zakresie. Do tego dochodzi jeszcze cała reszta zawieszenia, wahacze, drążki , stabilizatory. Układ się robi mocno kompleksowy i do zastosowań cywilnych jest jednym wielkim kompromisem, który zawsze ma „tendencję” do bycia bardziej twardym lub miękkim w charakterze. Tutaj mistrzem jest Porsche, bo potrafi genialnie zestrajać zawieszenia, choć oczywiście zawieszenie w 911 będzie zawsze zestrojone bardziej na sportowo, żeby zapewnić stabilność i bezpieczeństwo przy dużych prędkościach. I to jest punkt, gdzie Tesla nie ma takiego doświadczenia co widać bardzo w 3 HL, bo wersję SR i LR są zdecydowanie zbyt miękko zestrojone, stąd v-max 201 km/h. Performance spuścili ze smyczy, więc musieli zawieszenie zauważalnie utwardzić. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Model 3 performance właśnie dropnął
Top