Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
Mój elektryk: leasing operacyjny/ leasing konsumencki/ wynajem długoterminowy.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Gurumotive, post: 20584, member: 433"] [B][SIZE=5]Leasing nowe zasady 2022 (Polski Ład)[/SIZE][/B] Jakie zmiany czekają branżę leasingową wraz z 01.2022? [B]Leasing, wykup na osobę fizyczną.[/B] Dotychczasowe przepisy pozwalały na wyłączanie z przychodów kwot uzyskanych ze zbycia składników majątku po upływie sześciu miesięcy od wykupu, po zakończeniu umowy leasingu. Natomiast zgodnie z procedowaną ustawą, okres ten zostanie znacząco, bo aż dwunastokrotnie, wydłużony. Tym samym sprzedaż bez podatku dochodowego po wykupie z leasingu będzie możliwa dopiero po 5 latach od zakończenia umowy leasingu. Przez ten okres samochód nie jest wprowadzony jako środek trwały w firmie, więc nie można na niego rozliczać wydatków eksploatacyjnych. [B]Od wpłaty i od rat odliczasz 50% VAT.[/B] Jeśli nie będziesz prowadził ewidencji kilometrów, to odliczasz 50% VATu, od rat, oraz wpłaty. [B]Od zysku ze sprzedaży pojazdu, płacisz 100% VAT.[/B] Czyli od różnicy między wartością wykupową z leasingu, a wartością odsprzedaży kolejnemu klientowi, odprowadzasz 100% VAT. Mimo, że na poczet kosztów zaliczyłeś jedynie 50% VATu. Zysk ze sprzedaży pojazdu, to w rzeczywistości 11.5% ukrytego kosztu. [B]Limit odliczeń kosztów,[/B] to 150 000 zł dla pojazdu spalinowego, oraz 225 000 zł dla pojazdu elektrycznego. Od 2026 roku limit odliczeń dla pojazdów benzynowych zmniejszy się do 100 000 zł dla samochodów emitujących powyżej 50g CO2. [B]Co istotne, przepisy mają obowiązywać także względem umów już zawartych, które skończą się po 1 stycznia 2022 r.[/B] [HEADING=2]Jak pozyskać dopłatę do leasingu dla firm w programie mój elektryk?[/HEADING] Zarówno za pozyskanie zgody leasingowej, jak i za złożenie wniosku o dopłatę z programu mój elektryk do NFOŚiGW, odpowiada firma leasingowa. W praktyce oznacza to, że decydując się na leasing, jednocześnie składasz wniosek leasingowy, oraz wniosek o dopłatę. Za cały proces odpowiada przedstawiciel leasingu. [B][SIZE=5]Uważaj na nieuczciwych doradców leasingowych![/SIZE][/B] Do tej pory, składając wniosek leasingowy, nie byłeś zobowiązany do zakupu auta u danego sprzedawcy. W przypadku programu “mój elektryk”, jednoczesne pozyskiwanie zgody finansowej, oraz złożenie wniosku o dotację, przywiązuje Cię do jednego doradcy. Sprzedawca może pozyskać od Ciebie wniosek o dotację, a potem “mając Cię w garści”, wciskać Ci drożyznę. Zanim zdecydujesz się zawnioskować, dopilnuj, aby na Twoim mailu znalazła się kompletna, oraz wiążąca oferta. [B]Checklista:[/B] [LIST=1] [*]Specyfikacja oferowanego pojazdu [*]Oferta leasingu [*]Draft umowy leasingowej [*]OWL (ogólne warunki leasingu) [*]TOIP (tabela opłat) [*]OWU AC/ GAP (warunki ubezpieczenia AC/ GAP) [*]Oferta polisy AC wraz z rozpisanym zakresem ubezpieczenia (żeby zobaczyć jaki to pakiet, czy liczony od netto itd.) [/LIST] Jeśli nie dopilnujesz tego, aby mieć na mailu kompletną ofertą, może się zdarzyć że po złożeniu wniosku, sprzedawca zacznie kombinować, np. zwiększając cenę pojazdu, lub może okazać się, że odbierany samochód nie będzie zgodny z pierwotnymi ustaleniami. Jeśli masz wątpliwości co do oferty, skonsultuj ją na[URL='https://www.facebook.com/groups/Wynajem.Dlugoterminowy.Samochodow.w.Polsce'] naszej grupie.[/URL] [HEADING=2]Mój elektryk: Leasing konsumencki[/HEADING] Co do zasady, produkty finansowe dla osób prywatnych, to w Polsce 0.7% rocznej sprzedaży leasingów. 99.3% podpisanych umów, to leasingi, głównie operacyjne, dla klientów firmowych. [B]Dlaczego nie ma leasingów konsumenckich na Polskim rynku?[/B] [LIST] [*]Bo takie umowy podlegają kontroli UOKiK [*]Bo są kosztowne we wdrożeniu [*]Bo klienci prywatni są bardziej ryzykowni pod kątem niewypłacalności [/LIST] W przypadku programu “mój elektryk”, za niewypłacalność klienta odpowiadają firmy leasingowe, które zobowiązane są zwrócić dotację, jeśli klient przestanie spłacać samochód. Jeśli więc, leasingodawcy nie chcą podjąć się takiego finansowania w przypadku “normalnej” sprzedaży samochodów nowych, to nie ma żadnych przesłanek, by wdrażali na rynek produkt obarczony znacznie większym ryzykiem. [B]Nie spodziewam się wprowadzenia na Polski rynek Leasingu Konsumenckiego, z dopłatą w programie “mój elektryk”.[/B] Klienci prywatni powinni kierować się w stronę kredytów. Kredyty z wysokim wykupem, na samochody nowe, oferuje w Polsce głównie Volkswagen Financial Services. Oczywiście mogę być w błędzie, i ktoś się odważy wdrożyć taki produkt (np. BMW FS). [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
Mój elektryk: leasing operacyjny/ leasing konsumencki/ wynajem długoterminowy.
Top