Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RIVIAN
Rivian R1T / R1S Forum • Rivian
Mój nowy Rivian R1T
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Polonus, post: 143331, member: 2177"] Jak już wspominałem w wątku "Przedstaw się" zostałem kilka dni temu posiadaczem nowego samochodu. Jest to Rivian R1T. Pozwólcie, że Wam przedstawię ten ciekawy samochód. Jest to dość spory pickup, wielkość między Fordem Rangerem, a Fordem F-150. Od pierwszego jest dłuższy i szerszy o 23 cm, od drugiego, w wersji z podwójną kabiną i krótkim balkonikiem, krótszy o 37 cm, a szerokość jest podobna. Auto zadebiutowało dwa lata temu i został bardzo ciepło przyjęty przez motoryzacyjnych dziennikarzy. Został[URL='https://www.motortrend.com/news/rivian-r1t-2022-truck-of-the-year/'] Pickupem Roku miesięcznika Road and Track[/URL] a miesięcznik Car and Driver umieścił go na liście [URL='https://www.caranddriver.com/features/a42435739/10best-trucks-suvs-2023-rivian-r1t/']10 najlepszych SUVów i pickupów.[/URL] Po przeczytaniu tych wszystkich zachwytów postanowiłem wpłacić zaliczkę i czekać na odbiór auta. Cena, choć wysoka, nie była jakaś zaporowa, bo dziś wszystkie samochody bardzo podrożały. Nasza konfiguracja wyniosła [URL='https://www.caranddriver.com/features/a42435739/10best-trucks-suvs-2023-rivian-r1t/'] [/URL]$75,350, ale to cena netto. Po dodaniu opłaty za dostarczenie auta do dealera, dodaniu ładowarki, zamykania "balkonika", podatku, opłat za dokumenty i rejestracji samochodu cena wzrosła do $81,479.66, ale dostanę zwrot podatku w wysokości $3,750, więc samochód kosztował nas 77,730.- Dzisiaj za podobną konfigurację trzeba zapłacić 92,650.- netto, czyli 17,300 dolarów więcej, a przy dodaniu podatków ta rózńica jeszcze bardziej wzrośnie. Mówiąc dalej o cenach warto zauważyć, że elektryki zwykle dość szybko tracą na wartości i można dziś kupić prawie nowe auto, z niewielkim przebiegiem, za ok. 75 tys dolarów. Są też w Polsce pierwsze Riviany, jeden z nich, z niewielkim uszkodzeniem tylnego zderzaka [URL='https://www.facebook.com/groups/1028578318376581/posts/1067985204435892/']jest do kupienia za 188 tysięcy PLN.[/URL] Co mnie urzekło w tym samochodzie? Osiągi, wygląd i wykończenie. We wnętrzu jest to luksusowy SUV, wygląd, choć dość kontrowersyjny, zwłaszcza na zdjęciach, w realu naprawdę się sprawdza, a osiągi? 835 KM, 1235 Nm momentu, setka poniżej 3,5 sekundy. Jak na mój gust, wystarczy. Moje 600-konne BMW M3 z kompresorem miało lepszy[URL='https://www.facebook.com/groups/1028578318376581/posts/1067985204435892/'] [/URL]stosunek mocy do wagi, ale mając napęd na jedną oś, nie dało się tej mocy w pełni wykorzystać. Ruszając ostro ze świateł łatwo było całą energię zmienić na dym palących się opon. Rivian nie ma tego problemu - wystarczy wcisnąć pedał "gazu" w podłogę i po trzech sekundach jedziemy 100 km/h. Jest jeszcze jedna różnica między jazdą takim autem jak M3, a jazdą elektrykiem. Żeby wykorzystać w pełni moc eM Trójki, musiałbym po mieście jeździć caly czas na pierwszych dwóch biegach, a to jest w praktyce niemożliwe. Prawdę mówiąc nawet na jedynce, bo na dwójce ten samochód przekraczał 100 km/h. Elektryk ma tylko "jedynkę" i cały czas jeździmy mając maksymalny moment obrotowy silnika, a to daje naprawdę wielką frajdę z jazdy. To tyle na początek, jak będziecie mieli pytania, odpowiem. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RIVIAN
Rivian R1T / R1S Forum • Rivian
Mój nowy Rivian R1T
Top