Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RIVIAN
Rivian R1T / R1S Forum • Rivian
Mój nowy Rivian R1T
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Polonus, post: 143394, member: 2177"] W sumie to chyba najwyższy czas, by to zmienić w jakiś konkretny sposób. Przepis pewnie pamięta czasy międzywojenne, a na pewno czasy "młodego PRL-u", gdy takie dostawczaki jak Żuk, Nysa, czy VW Transporter ważyły w pełni załadowane dwie tony z hakiem, a osobówki często poniżej tony. W USA na amatorskie prawko można jeździć pojazdami/zestawami do 12 ton i ciągnąć przyczepę o wadze do 4,5 tony. Moja żona na razie prosi mnie, bym z nią jeździł, bo nie czuje się zbyt pewnie parkując przy sklepie. Do tej pory jeździła BMW F30. Rivian jest dłuższy o 90 cm i szerszy o 27cm. Ale się przyzwyczai, tym bardziej, że na wyświetlaczu ma widok 360 stopni, co bardzo jej pomaga przy parkowaniu. W ustawieniach "eko", przy jeździe autostradą 105 km/h, zużycie wyniosło ok. 4km/1kW. W normalnej, miejskiej eksploatacji powinno być podobnie, ale ja na razie nie jeżdżę normalnie, bo mnie zbyt cieszy to kosmiczne przyspieszenie auta. Teraz Rivian na swojej stronie rivian.com oferuje słabsze wersje tego samochodu, z dwoma silnikami, 533KM, już od 70,000 dolarów netto, lub leasing za $559/miesiąc. Jednak za wersję z czterema silnikami, 835 KM trzeba zapłacić co najmniej 90,000 netto. Różnica jest w osiągach, zasięgu i zdolnościach terenowych, ale wnętrze jest takie samo. Dla większości osób taka tańsza wersja będzie dobrym wyborem. W Stanach nie ma symetrycznych świateł od co najmniej 50 lat. Są tu inne normy regulujące oświetlenie, ale nie są to symetryczne światła. Już w moim Cougarze z 72 roku były asymetryczne światła. 1. 25 kW na 100 km 2. Trudne pytanie, bo zależy jaką mamy ładowarkę. My w USA mamy "normalny" prąd w gniazdku o napięciu 120V i z takieg gniazdka ładowanie od 0-100% zajęło by ok. 90 godzin. To 2-3 mile/h. Trójfazowa ładowarka Riviana, 240V, 48 amp, taka, jaką mamy zainstalowaną w garażu, pozwala na ładowanie w tempie 25 mil/h i w pełni go załaduje w 11-12 godzin. Ja, gdy nie wybieram się w dalszą trasę, ładuję baterie między 20 a 80% i zajmuje to ok. 6 godzin. W ładowarkach publicznych, cytuję: [I]"The Rivian R1S's 400-volt system can handle charging speeds of 220 kW to charge up and get back on the road. The [URL='https://www.enelxway.com/us/en/solutions/juicepump']Enel X Way JuicePump™ 180-360 kW DC fast charger[/URL] can deliver the fastest charging speeds for your electric truck, adding 140 miles of range in 20 minutes."[/I] Jadę w góry w piątek, więc przetestuję ładowanie z ładowarek Riviana, które są na Blue Ridge Parkway. 3. Przyjechałem z Atlanty do Charlotte, 260 mil/415 km i komputer pokładowy wyświetlał, że mogę jeszcze przejechać 100 km. I to na terenowych oponach i z otwartym "balkonikiem". [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RIVIAN
Rivian R1T / R1S Forum • Rivian
Mój nowy Rivian R1T
Top