Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Moja TM3 dziś zwariowała!
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cooler, post: 25051, member: 274"] Znalazłem w necie taką wypowiedź, znaną mi mniej więcej ze świata lotniczego jeżeli chodzi o właściwości powietrza, czyli temp w dół to gęstość rośnie a więc opory rosną: 20°C vs. 2°C means 6% more air resistance (roughly 1% every 3°C) To może tłumaczyć że nigdy nie udało mi się uzyskać spalania w 3.5l V6 poniżej 11l zimą przy 140km/h, a latem osiągałem niecałe 11l przy 150km/h. Duża buda i Cd=0.30. Ze względu na charakterysykę elektryków gdzie straty na toczeniu oraz straty w napędzie są w miarę stałe niezależnie od prędkości, jest to bardziej widoczne, podczas gdy spalinowe mają większą sprawność przy większym obciążeniu, więc nieco mniej to widać. Dodajmy do tego ok 1-2kW na grzanie baterii oraz kabiny i mniej więcej wszystko się zgadza. W spalinowym ciepło jest odpadem którego i tak trzeba się pozbyć, więc jeszcze mniej widać wpływ mrozu na zużycie paliwa. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Moja TM3 dziś zwariowała!
Top