Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Moje wrażenia z jazdy próbnej
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="blazej, post: 168874, member: 3910"] Trochę widać Ciebie nie zrozumiałem, sorry. Bo napisałeś, że 400 km autostradą przejedziesz z prędkością 120 km/h. Więc ja zakładałem, że mówimy o wyjeździe na 100% i dojechaniu jakoś na 5-10% w uśrednionych warunkach. Tutaj gość przejechał(by) 340 km przy prędkości 125.5 km/h w niemal idealnych warunkach, sam w aucie. Więc to się pokrywa z tym, co ja napisałem. W uśrednionych warunkach maksymalnie ok. 340 km przy ok. 120 km/h od 100% do 0%. Realnie wg mnie musiałbyś się liczyć z tym, że raczej będziesz robił od 100 do 10% średnio jakieś 300 km maksymalnie (w średniorocznych warunkach), a później po sensownym doładowaniu od 10 do 80% kolejne maksymalnie 240 km od 80 do 10%. I to właśnie na 18-19”, bo jeśli na 20” to tyle tylko latem przy 16-22 stopniach. Dla porównania z tego co patrzyłem na testy Tesli 3 LR zasięg przy 120 km/h w podobnych warunkach wychodził ok. 420-440 od 100% do 0%. Bjoern zrobił 330 km przy 3 stopniach w trudnych warunkach na mokrej jezdni, czyli podobnie jak BMW latem na suchej. Wg mnie to tak małej różnicy tutaj nie będzie. Teslą pewnie byś ruszył w uśrednionych warunkach na 100% i zrobił schodząc do 10% jakieś 350 km, a następnie po doładowaniu się od 10 do 80% kolejne 270 km do 10%. Czyli w podobnym czasie zrobiłbyś pewnie jakieś 620 km vs 540 km w BMW. To już jest zauważalna różnica, a i tak wydaje mi się, że przedstawiłem dość optymistyczny scenariusz dla BMW. W teście Carwow co prawda na 20 czy 21” i nie Touring, ale wciąż eDrive 40 zrobiło o 90 km mniej niż Tesla licząc do całkowitego zatrzymania auta (567 km vs 477 km). Z tego co rozumiem, dla Ciebie ten zasięg nie gra aż tak istotnej roli, ale nie liczyłbym na to, że realnie na autostradzie przy 120 km/h takim autem, na dodatek nie jadąc sam, będziesz robił więcej niż takie 300 km od 100% do 5-10%. A to bardzo daleko od stwierdzenia „400 km autostradą przejadę”, nawet przy 120 km/h. Inna sprawa, że wybór między takim BMW a Teslą 3 to jak zastanawianie się, czy dla mnie będzie lepsza kawalerka w centrum miasta, 42 m2, z wieloma knajpami wokół, kinem i sporym balkonem, czy może jednak apartament 90 m2 przy pętli tramwajowej na nowym osiedlu trochę od centrum oddalonym. W normalnych warunkach nikt takich dylematów nie ma, bo to zupełnie inne światy. Jakbyś rozważał BMW i4, to tutaj byśmy zupełnie inaczej rozmawiali. Wtedy zasięg byłby też trochę mniejszy, ale cena bliższa, sama jazda troszkę inna, dla wielu przyjemniejsza - uzasadniony dylemat. Tutaj podobnie jak przedmówcy nie za bardzo potrafię postawić się na Twoim miejscu - jeżeli BMW i5 Touring byłoby dla mnie ciekawą opcją, to nawet nie spojrzałbym na M3 i odwrotnie. Inne auta. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Moje wrażenia z jazdy próbnej
Top