Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Naprawa Tesli 3 po uderzeniach krawężnikiem
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="6a8, post: 246646, member: 1384"] Nie znam się na tajnikach geometrii, ale zastanawiają mnie chyba duże wartości przesunięcie osi, nierównoległość kół, i rozstaw kół. Ma ktoś może wyniki dla prawidłowo jeżdżącego samochodu ? Tak na szybko nie znalazłem dopuszczalnych tolerancji dla tesli, ale jak wypuścili samochód to teoretycznie powinno się mieścić w granicach ? Mądrzejsi ode mnie mówią : # czy wartości różnicy ok 5 mm przesunięcia osi, nierównoległość kół, rozstawu osi w wynikach pomiaru geometrii samochodu mogą być powodem problemów w zachowaniu samochodu na drodze Wartości około 5 mm przesunięcia osi, nierównoległości kół oraz rozstawu osi w pomiarach geometrii samochodu mogą być przyczyną problemów w zachowaniu pojazdu na drodze. **Przesunięcie osi i nierównoległość kół** na poziomie kilku milimetrów (np. 5 mm) mogą powodować ściąganie auta na jedną stronę, co wpływa na stabilność i komfort jazdy. Takie odchylenia mogą także skutkować przyspieszonym zużyciem opon, zwiększonym oporem toczenia, trudnościami w prowadzeniu, a nawet nieprzewidywalnym zachowaniem pojazdu w zakrętach[^2][^4]. **Rozstaw osi** zmieniony o około 5 mm (np. przez zastosowanie dystansów do felg lub uszkodzenia mechaniczne) wpływa na promień zataczania kół i moment sił działających na układ kierowniczy. Zmiana ta może powodować większą podatność samochodu na zakłócenia zewnętrzne, takie jak nierówności drogi czy boczne podmuchy wiatru, co obniża stabilność i bezpieczeństwo jazdy[^5][^8]. Podsumowując, nawet niewielkie różnice rzędu 5 mm w przesunięciu osi, nierównoległości kół czy rozstawie osi mogą negatywnie wpływać na prowadzenie samochodu, powodując m.in. ściąganie, nierównomierne zużycie opon, większy opór kierownicy i mniej przewidywalne zachowanie pojazdu na drodze[^2][^4][^5]. Warto więc dążyć do utrzymania geometrii w granicach tolerancji określonych przez producenta pojazdu. [^1]: [URL]https://www.dlid.pl/component/attachments/download/330.html[/URL] [^2]: [URL]https://forum.autokacik.pl/topic/283070-geometria-zawieszenia-przesunięcie/[/URL] [^3]: [URL]https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=392487[/URL] [^4]: [URL]https://www.otomoto.pl/news/ustawienie-zbieznosci-kol-czym-jest-ile-kosztuje[/URL] [^5]: [URL]https://autoexpert.pl/artykuly/w-zgodzie-z-geometria[/URL] [^6]: [URL]http://www.zssplus.pl/transport/budowa/transsam_geometria.htm[/URL] [^7]: [URL]https://csp.edu.pl/download/6/28190/kontrolastanutechnicznegopojazdow.pdf[/URL] [^8]: [URL]https://www.oponeo.pl/artykul/dystanse-do-felg-o-czym-warto-wiedziec[/URL] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Naprawa Tesli 3 po uderzeniach krawężnikiem
Top