Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto - Dotacja na zarejestrowane auto przez dealera - petycja?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Robev, post: 224489, member: 5140"] Nie wiem, czy jesteśmy pewni, że wiemy o czym rozmawiamy. Definicja samochodu nowego i używanego jest ściśle określona w ustawodawstwie najpierw UE i w konsekwencji w przepisach krajowych. Dla celów podatku VAT (bo PIT się minimalnie różni) samochód osobowy nowy, to każde auto, które: - jest "młodsze" niż 6 miesięcy (od daty pierwszej rejestracji); - [B]lub [/B]przejechało mniej niż 6 000 km. Istotne jest to [B]lub[/B], bo z powyższego wynika, że auto 7 miesięczne, które przejechało 6 005 km jest[B] "używką" [/B] a auto z 02.2022 r., które ma na liczniku symboliczne 5 980 km jest traktowane jako auto nowe. I co za tym idzie adekwatnie muszą być naliczone stawki VAT i np. sposób amortyzacji w firmie. Chodzi o to, żeby definicja auta nowego przyjęta w programie była taka sama, jak definicja ogólnie obowiązująca i akceptowana w UE. Łatwiej wtedy stosować przepisy, regulamin nie musi dokładnie wyjaśniać co NFOSiGW rozumie pod pojęciem "nowe auto". Wystarczy, że wskażą, że definicja "nowego auta" jest tożsama z definicją określoną w ustawie o VAT i od razu mamy dość precyzyjne rozróżnienie, setki interpretacji podatkowych i znaną wszystkim ścieżkę postępowania w różnych przypadkach. Sam program NaszeEauto i tak powinien być uelastyczniony, bo w obecnym tempie 2/3 z tych środków bedzie musiało zostać zwrócone. To już lepiej ten miliard złotych przepalić w Polsce na cokolwiek, niż zwracać, a potem i tak płacić odsetki od tego całego KPO, do którego się w UE zobowiązaliśmy. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto - Dotacja na zarejestrowane auto przez dealera - petycja?
Top