Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto, nowy program dopłat do aut elektrycznych
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Iktorn, post: 195916, member: 1598"] Nie sprawdzasz jaki kto ma limit - jest jeden. Mniej do sprawdzenia, ale i do kombinacji. A co jak ktoś złoży jak obecnie, że odzyska 100% VAT by kupić droższy pojazd, a potem zacznie odkręcać że ma tylko 50% albo US go odstrzeli ze 100%. KPO trzeba wydać szybko i odcinać trzeba problematyczne rzeczy. Tesla akurat w DE w wersji LR jest droga w stosunku do innych krajów, patrz AU czy FR (cena wyjściowa o 3 tys. EUR wyższa). U nas w Tesli nie ma rabatów na inventory. W DE sami rabatują (większość dostępnych samochodów nie jest w wersji podstawowej, stąd ceny), we FR na RWD jest dopłata Tesli i rządu, w AU Tesla ma rabat nawet na zamówione z terminem odbioru w tym roku. Tesla zresztą to specyficzny przypadek - cena na stronie = cena sprzedaży. Akurat oni u nas ustawiają ceny pod dopłaty. Inni przez rabat dla klienta, patrz Koreańczycy czy grupa VW. W PL LR jest w cenie łapiącej się na dopłatę, a za to RWD mamy drożej niż w innych krajach (tam różnica ok. 7 tys. EUR). Patrzę na to szerzej. NFOŚiGW chce zmusić by koncerny lub dealerzy obniżyli ceny. Rozważasz czy kupisz samochód A czy B. A mieści się w dopłatach, ale wolałbyś B (tylko nie na tyle by zapłacić 18/27/30 tys. więcej), to negocjujesz by znaleźli się w dopłatach, bo inaczej nie kupisz. EV w PL to nie jest wielki rynek, a koncerny coraz bardziej dociska UE z opłatami za emisję (widziałem gdzieś kwoty kilkunastu mld E rocznie). Dopłaty blokują potencjalny spadek cen. Po co mam obniżać ceny skoro Państwo dopłaci xx tysięcy i tak dziś wyglądają ogłoszenia. Samochód np. 200 tys., a w szczegółach cena już z uwzględnieniem dopłat. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto, nowy program dopłat do aut elektrycznych
Top