Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto, nowy program dopłat do aut elektrycznych
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="umcus, post: 212481, member: 4543"] Co ci się nie zgadza? To, że w całym 22 zarejestrowano jakieś 20-22k szt (ale wszystkich BEV, a nie tylko M1 których dotyczy NaszEauto), a w grudniu niecałe 2 k, to oznacza, że samochodów łapiących się na dotację realnie za lipiec-grudzień nie będzie w żadnym wypadku 12 k, bo trochę tych samochodów było zarejestrowanych właśnie przez spółki. To oznacza, że realnie mooooże będzie ich 8 k. Do tego ten rok powiedzmy 25 k i powiedzmy 15 k za 2026. To mamy 48, może 50 k. To nadal zostanie sporo pieniędzy niewykorzystanych. A to tylko przy bardzo optymistycznym założeniu, że wykluczone spółki miały marginalny udział w rynku. No i bardzo optymistycznym założeniu, że osoby prywatne i JDG będą zwiększały udział w rynku BEV. Anyway, w programie jest zapis, że celem jest minimum 40k dotacji, a nie wydanie wszystkich pieniędzy. I to mówi wszystko. Pytanie, czy zwiększenie wartości dotowanych aut o 225 netto wystarczy do rozkręcenia popytu. Ja podejrzewam, że program zakończy się ze sporymi środkami niewydanymi na dotacje, o ile po drodze jeszcze czegoś nie zrobią (np. dopuszczenie drugiego samochodu do dotacji na tego samego beneficjenta). Obiektywnie patrząc, sporo dla rozwoju polskiego rynku EV zrobiła Tesla swoimi obniżkami cen, dzięki temu inni byli zmuszeni do walki cenowej. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto, nowy program dopłat do aut elektrycznych
Top