Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto, nowy program dopłat do aut elektrycznych
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="konrad.zielinski, post: 246603, member: 3368"] Tkwi. Nie działają. Od samego początku zaprojektowano proces w oparciu o zautomatyzowane płatności, a nie panie Basie, które trzeba zabezpieczyć antykorupcyjne i poddawać dogłebnemu kontrolingowi wewnętrznymu i smutasów z trzyliterowych służb. Myślę, że wąskim gardłem będą odpowiedzi na błędy we wnioskach, bo to wymaga komunikacji, a nie klikania "jest ok". Dlatego trzeba było proces składania prawidłowych danych uprościć w porównaniu z poprzednim. A szybkie zatwierdzanie prawidłowych wniosków można wybatożyć odpowiednimi kejpiajami. Kwestia posadzenia nad tym odpowiedniej liczby szeregowych pracowników. Bo nie działają, co powstrzymuje wypłaty! Jak widzisz czerwone przed sobą to dalej przyspieszasz, żeby stanąć wcześniej przed nim? Jak stoisz w kolejce w sklepie to pchasz się na osoby przed sobą, żeby być bliżej kasy? Ustawiasz się w długiej kolejce do zamkniętego gate'u na lotnisku? Stoisz w samolocie zanim da się wysiąść? To jest owczy pęd, przez to nic nie jest szybciej. Ten strumień jest teraz zatkany na wyjściu. Nie wiesz jaki jest jego naturalny przepływ i stosujesz dowód przez założenie tezy, że będzie mały. A fakt jest taki, że weryfikacja teraz będzie jedną zamiast trzech wg różnych standardów, a źródła najczęstszych błędów (głównie brutto-półbrutto-netto oraz kody TERYT) z poprzedniego programu zostały wyeliminowane. Nic nie pisałem o 5 osobach. Jak mieliby dopuścić tylko pięć osób? I ile byłaby warta tak małoliczna próba w testach? 3k to oczywiście sporo, ale tyle się tych aut sprzedało w tym czasie. A z ich ewentualnych błędów wyszły obszary do uproszczenia, lepszego udokumentowania lub ulepszenia automatycznej walidacji - widziałem trzy iteracje tego formularza. Dzięki temu kilkadziesiąt tysięcy następnych ludzi będzie miało trochę łatwiej. Dla porównania mój leasing do samego końca poprzedniego programu wysłał spapranego Excela do samodzielnego montażu bez instrukcji, a osoba która mi go wysłała nie miała pojęcia jak się go wypełnia, "bo sprawdzaniem zajmuje się inny dział". Nie chodzi o emocje wiceministra, tylko fakt, że te niesprzedane auta nie mogłyby dostać dotacji, a to powstrzymałoby realizację założeń programu. Pamiętam też, że urzędnicy jeszcze w lutym zastrzegali jasno, że pierwsze wypłaty rusza nieprędko, bo proces nie jest gotowy. Może tak, może nie. O ile pamiętam, to w formularzu na początku była informacja czy się to składa dla siebie, czy dla kogoś - po coś to wprowadzili. Wydaje mi się, że u dealera przy okazji zakupu czy najmu ktoś wyćwiczony w GWD mógłby to przeklikać raz dwa dla klienta. Mogliby np. wskazać swój rachunek, a klientowi zaproponować niższą ratę/czynsz/cenę, co by w marketingu lepiej żarło. O ile czas między złożeniem wniosku a wypłatą będzie docelowo przewidywalny, a nie tak jak w poprzednim programie, w którym wypłacano rzadko dużymi nieprzewidywalnymi transzami, to wtedy instytucja może sobie wartość tego pieniądza w czasie skalkulować w ratę. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto, nowy program dopłat do aut elektrycznych
Top