Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto, nowy program dopłat do aut elektrycznych
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="umcus, post: 246604, member: 4543"] "Chyba lepiej przedstawić większości finalną wersję, a tylko kilka osób wziąć jako beta testerów?" - przyjąłem 5, definicja "kilka" to w zależności od źródeł od 3 do max 10. Jeśli przyjąć nawet max czyli 10, to daleko do tych 3k. Nie, 3k obejmowało wnioski od lipca '24, a program ruszył od 2 lutego '25 bodajże. Już robiłem taką analizę "pi razy drzwi". Tych wniosków jak się uzbiera 30k, to będzie sukces. A patrząc po sprzedaży EV w tym roku, na razie chyba celujemy bliżej 16-20 niż 30k. Te kilkadziesiąt tysięcy to mocne słowa... I nadal - robienie z ludzi - i to często tych, którzy i tak już czekali pół roku - idiotów (taki synonim od betatesterów ;) ), to chyba nienajlepszy pomysł? Wkurzałbyś ludzi, którzy od lipca zeszłego roku czekali na dotację? No właśnie, minister też nie. Urzędnicy zatem dostali nakaz wygenerowania programu na kolanie i to zrobili. Efekt widać. Ale to już nie wypłaty nawet chodzi. Tu chodzi o to, że na zwykłe podpisanie umowy trzeba czekać miesiące. A bez umowy pieniądze są mrzonką, nie wartymi złamanego grosza słowami polityków. Pomijając to, że to się nie zdarzy - naprawdę po tym, jak leasingi odwaliły taką krecią robotę, zaufałbyś im? Sam nie wiem, kto by się wykazał większą niekompetencją, leasingi, dilerzy czy WFOŚiGW. W razie problemu skończyłoby się tak samo jak w poprzednim programie - nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan teraz zrobi. Mało to ludzi zostało na lodzie, bo pani Krysia coś źle kliknęła albo wręcz zapomniała wysłać wniosku? W końcu to nie jej pieniądze. Akurat przekazanie tego w ręce OOW to była najlepsza możliwa decyzja. Przekazanie tego pośrednikowi to proszenie się o kłopoty. ??? To jest sprzeczne z regulaminem programu. Nie ma takiej możliwości - dotację otrzymuje OOW, nie diler i nie leasingodawca. Poza tym, przypominam program działa jeszcze tylko przez 9 m-cy (sic!). Będzie dobrze, jak przed jesienią proces zacznie jako-tako działać, a Ty piszesz jeszcze o jakiś modyfikacjach, które musiałyby być uzgodnione na poziomie unijnym? Jak? I co ważniejsze, KIEDY?! :) J.w. - nie maja pokrycia w ustaleniach KPO, a te z racji ram czasowych są praktycznie nienegocjowalne. Powtórzę to co pisałem jakiś czas temu - przewiduję, że program w wielkich bólach, przy dobrych wiatrach skonsumuje może 1 mld zł. Obawiam się, że ta kwota będzie jednak dużo niższa. Może to i dobrze, bo przy obecnym stanie procesu weryfikacji szaleństwo w postaci konieczności weryfikacji 50k wniosków w ciągu roku skończyłoby się gigantyczną kompromitacją. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Dopłaty do samochodów elektrycznych
NFOŚiGW NaszEauto, dawniej: NFOŚiGW Mój Elektryk
NaszEauto, nowy program dopłat do aut elektrycznych
Top