Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
NFOŚiGW przekaże 1,87 mld zł na rozwój infrastruktury ładowania i tankowania pojazdów bezemisyjnych
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="jakniejatokto, post: 24639, member: 544"] To są dwie niezależne sprawy. Ustawa ogłoszona wczoraj upraszcza procedurę ubiegania się o zgodę w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych (wspólnoty, spółdzielnie..) ale tak jak piszesz dla punktów ładowania o mocy mniejszej niż 11 kW. Jak dla mnie, można zawnioskować o instalację dla siebie np. dwóch punktów ładowania, np. jeden jako mała siła a drugi zwykłe gniazdo 230V i dzięki temu sama instalacja (kable, zabezpieczenia..) będzie musiała być przygotowana na więcej niż 11 kW. Druga sprawa to rozporządzenie i program na dopłaty do punktów i stacji ładowania (przypominam - program kierowany do przedsiębiorców, samorządów, wspólnot, spółdzielni, [U]nie do osób fizycznych[/U].) i tu rzeczywiście wymóg >= 22 kW (dla punktów ładowania). [B]ALE...[/B] Na stronie Funduszu pojawiły się pytania i odpowiedzi do programu - [URL]https://www.gov.pl/web/elektromobilnosc/qa--pytania-i-odpowiedzi[/URL] Wygląda na to, że aktualnie ogłoszone nabory nie dotyczą dopłat do [B]utworzenia punktu ładowania na potrzeby własne[/B], a dotyczą jedynie [B]stacji ładowania[/B] (czyli związek ze świadczeniem usług ładowania), a to powoduje konieczność badania UDT, czyli dodatkowe koszty. Związane jest to z faktem, że dofinansowanie na punkty ładowania na potrzeby własne wymaga zmian przepisów unijnych o pomocy publicznej (GBER) - "Planujemy jego ogłoszenie w późniejszym terminie (po wejściu w życie zmian przepisów w zakresie pomocy publicznej - GBER).", a zgodnie z informacją ([URL]https://ec.europa.eu/poland/news/211006_transformation_pl[/URL]) "Przyjęcie zmienionego GBER jest planowane na pierwsze półrocze 2022 r.". Także ja 'na razie' odpuszczam te dopłaty.. być może zdecyduję się teraz zainstalować jakąś skrzynkę z gniazdami 230V i 3-fazowym i ładować się tymczasowo mobilnym EVSE, a ew. wallboxa zakupić i zainstalować po uruchomieniu naboru dla punktów ładowania. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
SZYBKIE stacje ładowania: GreenWay, Ionity, ...
Infrastruktura GreenWay, Orlen, Ionity, ...
NFOŚiGW przekaże 1,87 mld zł na rozwój infrastruktury ładowania i tankowania pojazdów bezemisyjnych
Top