Bateria jest prawie szczelna. Jest szczelna naokoło i pod spodem, ale gdzieś musi mieć odpowietrzenie (wyrównujące ciśnienie w baterii). Dlatego też nie do końca można elektrykiem brodzić w głębokiej wodzie.A mnie zastanawia co innego. Baterie do BEV powinny być szczelne (przy złożeniu/rozłożeniu wykonuje się test szczelności baterii) właśnie po to aby uniknąć sytuacji z całkowitym zwarciem na baterii a tu druga w ciągu krótkiego czasu sytuacja z ewidentnym rozszczelnieniem baterii w Tesli (wcześniej był temat o Szkotach i wodzie w baterii). Coś źle zaprojektowane, źle złożone czy uszkodzenia mechaniczne - ale tego pewnie się nie dowiemy.
Odpowietrzniki to zawory jednokierunkowe - mają możliwość odprowadzenia powietrza z baterii ale ich zadaniem jest niedopuszczenie wody do środka. Bateria ma być szczelna przy pełnym zanurzeniu. Problem jest z resztą instalacji gdzie dużo łatwiej doprowadzić do zwarcia pod wodą ale od tego nie powinna zapalić się bateria - przy zwarciu poza baterią bezpiecznik powinien ją odciąć.Bateria jest prawie szczelna. Jest szczelna naokoło i pod spodem, ale gdzieś musi mieć odpowietrzenie (wyrównujące ciśnienie w baterii). Dlatego też nie do końca można elektrykiem brodzić w głębokiej wodzie.
A doprowadzenia powietrza z powrotem gdy spada temperatura (oraz ciśnienie w obudowie baterii) to już nie?Odpowietrzniki to zawory jednokierunkowe - mają możliwość odprowadzenia powietrza z baterii