Nie takie ekologiczne EV!

gqx

Nowy na Forum
Muszę was zmartwić ale w naszym kraju jeżdżenie autem elektrycznym nie jest bardziej ekologiczne niż spalinowym, na dowód daję link do artykułu.https://e.autokult.pl/polestar-pokazal-jak-to-jest-z-emisja-co2-i-elektrycznymi-autami,6807629065951361a
Tak więc może się okazać że bardziej ekologiczne będą wodorowe albo na sprężone powietrze.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Proponuje wejść tutaj:
i porównać H2 NEXO, BEV MACHE i ICE XC60
Wodór może nadawać się jako magazyn dla energii, chociaż i tak sprawność energetyczna jego wytwarzania może przekreślić i takie zastosowanie
 

tuwxyz

Fachowiec

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Z tym że akurat w drugą stronę, liczyli emisję na wytworzenie samochodu łącznie z baterią i następnie dodatkowo jeszcze baterię osobno.
Każdy może sobie stwierdzić że dane NCAP są do d..., pobazgrać po grafice i napisać "szwagier twierdzi że mniej o 30%"
Metodyka NCAP wczytując się w jej opis jest spójna i sensowna (można oczywiście z nią dyskutować) i przynajmniej daje możliwość porównań, bo stosujemy ten sam aparat badawczy.
Jakbyś jednak porównał dane NCAP to widać wprost BEV < H2 < ICE, c.n.d
 

mALEK

Posiadacz elektryka

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ale co w drugą stronę? Napisz jasno.

I przeczytaj cały wątek. FYI Auke to nie jest "każdy".
Skompromitował zawyżając emisje BEV do nawet bez tego co Auke napisał (przejrzałem jego argumentacje). Dochodziło do sytuacji w których ICE było LCA korzystniejsze niż BEV, był oczywisty błąd polegający na wliczaniu osobno produkcji baterii i pojazdu z bateria co zawyżało emisje. Nadal wyglada ze cos jest nie tak bo produkcja pojazdów EV maja wyższa emisje bez baterii niż ich odpowiedników ICE.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Skompromitował zawyżając emisje BEV do nawet bez tego co Auke napisał (przejrzałem jego argumentacje). Dochodziło do sytuacji w których ICE było LCA korzystniejsze niż BEV, był oczywisty błąd polegający na wliczaniu osobno produkcji baterii i pojazdu z bateria co zawyżało emisje. Nadal wyglada ze cos jest nie tak bo produkcja pojazdów EV maja wyższa emisje bez baterii niż ich odpowiedników ICE.
bo emisje z produkcji liczy się ze średniej na kilogram x ilość kilogramów. pomija się fakt że każda fabryka produkuje auta w innych procesach, z innymi emisjami. za to w przypadku aut spalinowych paliwo magicznie samo pojawia się w baku, emisje z wydobycia, rafinacji i transportu ropy się pomija
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
bo emisje z produkcji liczy się ze średniej na kilogram x ilość kilogramów. pomija się fakt że każda fabryka produkuje auta w innych procesach, z innymi emisjami. za to w przypadku aut spalinowych paliwo magicznie samo pojawia się w baku, emisje z wydobycia, rafinacji i transportu ropy się pomija
Sek w tym ze BEV bez baterii raczej powinien ważyć mniej niż ICE
 

tuwxyz

Fachowiec
Właśnie produkcja baterii powoduje, że ekwiwalent CO2 jest wyższy dla BEV dla wyprodukowanego pojazdu. Jest to kompensowane przez eksploatację stosunkowo szybko (ZTCP średnio 4 lata).

Należy pamiętać, że koncernom samochodowym, które nie nadążają technologicznie, a także producentom i wydobywcom paliw, zależy na szerzeniu FUD. Samochodom elektrycznym i źródłom odnawialnym stawiana są absurdalne zarzuty lub wymagania, które nie są stosowane względem samochodów spalinowych i energetyki konwencjonalnej. Spalanie paliw jest nie tylko bardziej emisyjne, ale też szkodzi naszemu zdrowiu i środowisku. Po Warszawie nie da się jeździć bez obiegu zamkniętego. Skład spalin nie jest sprawdzany dla samochodów w eksploatacji. Wnioskując po tym, co wylatuje z rur wydechowych pojazdów, nijak się to ma do tego, co napisane jest w normach i do tego, co emituje nowy pojazd. Jakość powietrza jest w Polsce fatalna, a badania dowodzą, że ma ona znaczący wpływ na nasze zdrowie. Tym się martwię, a nie "dowodami" podanymi w artykule portalu żyjącego z reklam sponsorowanych przez koncerny samochodowe.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Muszę was zmartwić ale w naszym kraju jeżdżenie autem elektrycznym nie jest bardziej ekologiczne niż spalinowym, na dowód daję link do artykułu.https://e.autokult.pl/polestar-pokazal-jak-to-jest-z-emisja-co2-i-elektrycznymi-autami,6807629065951361a
Tak więc może się okazać że bardziej ekologiczne będą wodorowe albo na sprężone powietrze.
Nie kupuj elektryka, bądź eko. Odpal swego diesla, niech ktoś przegazowuje a Ty stań za nim i radośnie wdychaj, przecież VW mówił że silniki diesla oczyszczają powietrze.
Gdybym chciał się Ciebie pozbyć to zalecałbym sesję 20 minut w zamkniętym garażu, ale daruję Ci życie i możesz to zrobić na otwartym parkingu.
Ostrzegam - w podobnym eksperymencie VW małpy nie padły od razu, zdechły niedługo po eksperymencie na raka.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Ludzie, to jest jakiś ruski trol przecież. Chodzi po forach i sieje zamęt. Typowe dla ruskich troli albo po prostu głupich ludzi, którzy powtarzają po nich.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
A tutaj jeszcze inna ciemna strona produkcji tych samochodów:
o którym kobalcie mówisz? bo ten wydobywany przez dzieci nie nadaje się do aut elektrycznych za to idealnie nadaje się do ... odsiarczania ropy i do tego jest używany takze tego... gratuluje, dzięki temu że jeżdzisz spalinowym dzieci w afryce mają co jeść
 

gqx

Nowy na Forum
o którym kobalcie mówisz? bo ten wydobywany przez dzieci nie nadaje się do aut elektrycznych za to idealnie nadaje się do ... odsiarczania ropy i do tego jest używany takze tego... gratuluje, dzięki temu że jeżdzisz spalinowym dzieci w afryce mają co jeść
Dzięki za wyjaśnienie, dostałem ten link od krytyka aut elektrycznych, ale prawda jest że niestety w Polsce i w jeszcze kilku innych krajach UE obsługa aut elektrycznych zostawia większy ślad weglowy niż spalinowe auta.
 
Top