Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Nierównomierne zużycie tarcz
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Norbert, post: 110984, member: 319"] Co do zasady - czy wszystkie 4 tarcze mają takie głębokie rowki dookoła? Może to oznaczać niejednorodność klocków lub twarde zabrudzenia. Jeśli chodzi o nierównomierne wytarcie tarczy to może być to spowodowane dwiema rzeczami: - powierzchnie nie przylegają równo, skoszone klocki, klocki muszą się dotrzeć lub jeśli to problem z tarczami to będzie to widoczne po oględzinach powierzchni wewnętrznej, - przyblokowane klocki w zaciskach, to się zdarza rzadko, może być błędem przy montażu lub spowodowane korozją. W zasadzie w każdym EV podstawową zasadą jest to aby (zwłaszcza kiedy jest duża wilgotność lub opady: deszcz, śnieg...) przed końcem jazdy wykonać hamowanie lub kilka z wyłączoną rekuperacją (tryb N) dotyczy to aut trzymanych pod chmurką jak i w garażu. W obecnym stanie, osobiście, pomęczyłbym te tarcze z większych prędkości bez rekuperacji, hamując z dużą siłą aby dotrzeć całe powierzchnie. Kilka dłuższych hamowań (mocnych) pokarze czy powierzchnia na zewnątrz się zmniejsza i czy jest to dobry kierunek. Do tego trzeba sobie "wpoić" nawyk "suszenia" hamulców przed zakończeniem jazdy i powinno wszystko grać. Ja to robię tak, że na ostatniej prostej przed skrętem na osiedle, rozpędzam auto do ok. 60km wrzucam N i hamuję gwałtownie na krótkim odcinku. Chodzi o to aby na układ zadziałała duża siła przez krótki czas. Później na osiedlu także staram się wrzucić N i hamować bez rekuperacji. Powoduje to, że rano nigdy nie mam przyłapanych hamulców. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Nierównomierne zużycie tarcz
Top