Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Nierównomierne zużycie tarcz
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Norbert, post: 113857, member: 319"] No to ten serwisant ma mniejsze doświadczenie ode mnie :) Od 6 lat nie widziałem możliwości wyłączenia rekuperacji :) Nie, to nie będzie bardziej oszczędne, dla mnie osobiście trochę bez sensu robić to z włączonym napędem raz na jakiś czas, bo degradacji układu hamulcowego należy unikać tu i teraz, a nie raz na jakiś czas. Tak jak wspomniałem, w okresie zwiększonej wilgotności - zakończenie jazdy warto poprzedzić lekkim rozgrzaniem tarcz, zaznaczam lekkim. Osobiście włączam N niemal każdego dnia, zawsze kiedy mam na to ochotę - np, jazda z górki kiedy chcę nabrać prędkości i w trybie N dojechać daaaaaleko bez napędu. Uwierz mi, daje to większą oszczędność niż jazda z napędem i wykorzystywanie rekuperacji ... np. jadę sobie z Podwarpia na obwodnicę Siewierza, to jest jakieś 2.5km bez napędu... Holowanie tesli jest możliwe, służy do tego tryb holowania (tow mode). Dlaczego nie tryb N? Ano dlatego, że producent wymyślił sobie tryb holowania z którego w zasadzie nie da się wyjść przypadkiem tak jak z trybu N, a w trakcie holowania przełączenie z N na D mogłoby spowodować szkody, chociaż może i nie w samej tesli, ale to już zależy od tego co jest powodem holowania i po jakiej nawierzchni auto jest holowane. W zasadzie teslę możesz zapiąć do innego auta i jechać przez "cały kraj" (najlepiej z obniżoną mocą rekuperacji) i tak sobie naładować baterię ;) Tryb N był "groźny" dla skrzyń automatycznych, został przeniesiony do aut elektrycznych, ale w autach elektrycznych polega on na czymś innym niż wrzucenie "luzu" w skrzyni biegów, czyli rozłączenie wałków napędowych... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Nierównomierne zużycie tarcz
Top