Niro EV po roku

pbr

Zadomawiam się
Właśnie minął nam rok odkąd jezdzimybna prądzie :)
Po roku spalanie na poziomie 14kwh na 100km doliczając straty przy ładowaniu koszt przejechania 100km to 15.5-16kWh na 100km.
Samochód jeżdżony głównie po i wokół Wrocławia, regularne trasy do 130km w jedną stronę i kilka dalszych wyjazdów po Polsce.
Spalanie jest trochę bardziej zimowe bo auto nie jeździło w prawie cały kwiecień i cały lipiec kiedy byliśmy poza PL.
W międzyczasie akcja serwisowa i wymiana USB.
Jak ma ktoś pytania to dawajcie znać.

PS czy ktoś wie czy przez OBD da się odczytać ile dokładnie kWh przeszło przez baterię by potwierdzić to co pokazuje samochód?


20230826_180941.jpg
 

andrzejkla

Zadomawiam się
Dane z carscaner
Ale co dokładnie oznaczają nie wiem.

Widzę że też nie kasujesz skumulowanego przebiegu.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-06-23-14-49-25-259_com.ovz.carscanner.jpg
    Screenshot_2023-06-23-14-49-25-259_com.ovz.carscanner.jpg
    598 KB · Liczba wyświetleń: 21
  • Like
Reactions: pbr

kiki111

Zadomawiam się
To ja po 11 miesiącach mam 17,6 z niecałych 19000km, przez całe lato średnia powoli spada ale myślę że max o 0,1 może jeszcze zejdzie. Chyba muszę lżejsze buty zakładać.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Zużycia ciężko porównywać ze sobą - bardzo dużo zależy od dróg jakimi się poruszamy i jak używamy rekuperacji. U mnie średnie zużycie za cały rok to 15,6 kWh na 100km, większość po mieście ale przelotówkami przez Warszawę. Jeżdżąc typowo po mieście zgodnie z ograniczeniami prędkości (czyli zazwyczaj do 50-60 km/h, czasem wolniej) w lecie schodzę poniżej 11 kWh, w zimie było około 13 kWh.
 
  • Like
Reactions: pbr

nnnnn

Pionier e-mobilności
Dane z carscaner
Ale co dokładnie oznaczają nie wiem.

Widzę że też nie kasujesz skumulowanego przebiegu.
Acumulated charging to ilość energii załadowana a cumulative energy charged to ładowania plus rekuperacja. Na podstawie tego przebiegu średnia od początku wychodzi 15.15kWh/100. Nieźle.
 
  • Like
Reactions: pbr

Olecki

Pionier e-mobilności
Acumulated charging to ilość energii załadowana a cumulative energy charged to ładowania plus rekuperacja. Na podstawie tego przebiegu średnia od początku wychodzi 15.15kWh/100. Nieźle.
A czy nie trzeba dodać Accumulated normal charging i Accumulated quick charging? Zdaje się że Kia w statystyka rozdziela energię z obu typów ładowania. W takim wypadku zużycie wyjdzie ciut większe choć trzeba wziąć pod uwagę że w baterii jest jeszcze 60% a więc jakieś 200 km do przejechania ;)
 

pbr

Zadomawiam się
Dane z carscaner
Ale co dokładnie oznaczają nie wiem.

Widzę że też nie kasujesz skumulowanego przebiegu.
Dzięki, tak nie kasuję, pozostałe mi wystarczają a ten trzymałem by zobaczyć jak to będzie po roku i móc pokazać ludziom którzy się dopytują ile to pali ;). Natomiast teraz zakupiłem dongla do OBD i carscannera i mam zamiar się pobawić i z k9mputera te rzeczy czytać.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
A czy nie trzeba dodać Accumulated normal charging i Accumulated quick charging? Zdaje się że Kia w statystyka rozdziela energię z obu typów ładowania. W takim wypadku zużycie wyjdzie ciut większe choć trzeba wziąć pod uwagę że w baterii jest jeszcze 60% a więc jakieś 200 km do przejechania ;)
Pewnie tak, ale to wciąż całkiem niezłe statystyki.
 

radekmas

Zadomawiam się
Ja mam zużycie 17.1 kWh z prawie 16kkm. Od końca stycznia do dzisiaj. Na razie jest lato i zużycie spada - zobaczymy po roku.
 

Arrczi

Zadomawiam się
Bardzo ładne zużycie.
Ja po roku na skumulowanym liczniku 14,2 kWh/100 km z 22000 km, e-Soul. Jazda spokojna, większość miasto. Zimą widziałem nawet 85 kWh/100 km. Dużo postoju, a mało jazdy.
Też nie kasuję.
 

Tompor

Zadomawiam się
Też nie kasuję skumulowanych danych, ale brakuje mi Trip A, B gdzie mogę sobie prześledzić dłuższy wyjazd.
 

pbr

Zadomawiam się
Niro po roku... rok 1 i 3 msc to ja czekam aż dostanę auto. Tak Kia nas wydymała.
Ja dostałem po 3 miesiącach od zamówienia tzn. Zamówiłem jakoś 25-26 maja a odebrałem 24 sierpnia.
Jaką konfigurację wziąłeś że dalej jej nie zrobili?
 

Arrczi

Zadomawiam się
Niro po roku... rok 1 i 3 msc to ja czekam aż dostanę auto. Tak Kia nas wydymała.
Ja nie chciałem czekać i kupiłem co było. W tym czasie handlowiec dzwonił i odwoływał wszystkie rezerwacje na e-Niro zamówione w 2021. Nowe minimum 12 miesięcy czekania. Teraz od ręki Tesla 3. Nie zastanawiał bym się nawet chwili.
 

pbr

Zadomawiam się
Ja nie chciałem czekać i kupiłem co było. W tym czasie handlowiec dzwonił i odwoływał wszystkie rezerwacje na e-Niro zamówione w 2021. Nowe minimum 12 miesięcy czekania. Teraz od ręki Tesla 3. Nie zastanawiał bym się nawet chwili.
Teraz to inna bajka, :) TM3 nigdy nie rozważałem bo dla mnie za niskie natomiast TMY kosztowała 299 w chwili gdy Niro 187. Teraz TMY znajdziesz za ~211 a Niro 217 więc jak bym kupował dziś to pewnie byłaby TMY. Natomiast jakbym miał zamówienie z pierwszą ceną to dalej jest to 25 tyś (ponad 13%) różnicy i np dla mnie jest to sporo i pewnie bym kupił Niro (o ile bym nie zrezygnował z czekania bo byłoby to już ponad 15 miesięcy ;) )
 

electricar

Zadomawiam się
L+ HP perła biala z początku czerwca. KIa specjalnie chyba wstrzymała zamówienia po niskiej cenie, bo sa osoby co zamawiały w grudniu i od kwietnia jeżdza. Wiec nie opłacało im sie sprzedawac w tej kasie i liczyli ze zrezygnuje. A Mariano wział auto z produkcji( je zrezygnowałem z tych aut bo miało być tak samo szybko, a okazało sie 1.5 roku prawie) Cena mnie trzyma bo po dopłącie za 160k nawet wersji M nie kupie.
 

pbr

Zadomawiam się
Gdzieś widziałem wątek że ludzie czekają na modele z HP strasznie długo. Ja zamawiałem Lkę plus kolor i trafiłem na samochód zamówiony z wyprzedzeniem przez importera więc miałem szybciutko.
 
Top