[Niro EV] zwolnienie ładowania przy 81/82 %

acc

Zadomawiam się
Hej,

czy ktoś w Niro EV spotkał się z czymś takim podczas ładowania DC, że pomiędzy 81 a 82 procentem ładowania prędkość spada drastycznie do max 4 kW (widziałem już 2, 3 i 4kW) ? Nie zawsze to występuje, ale jest to napewno coś z autem a nie ładowarką. Sprawdzałem już na kilku ładowarkach - mam to zarówno na Kauflandzie przy 19kW, na Lidlowej 50kW jak i na Ionity przy pełnej mocy. Jak przerwę ładowanie i uruchomię ponownie, to wraca do normalnej prędkości.

Na AC nie wiem czy to się zdarza - za rzadko korzystam, a jak ładuję w domu długo to nie stoję wtedy przy aucie...
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Hej,

czy ktoś w Niro EV spotkał się z czymś takim podczas ładowania DC, że pomiędzy 81 a 82 procentem ładowania prędkość spada drastycznie do max 4 kW (widziałem już 2, 3 i 4kW) ? Nie zawsze to występuje, ale jest to napewno coś z autem a nie ładowarką. Sprawdzałem już na kilku ładowarkach - mam to zarówno na Kauflandzie przy 19kW, na Lidlowej 50kW jak i na Ionity przy pełnej mocy. Jak przerwę ładowanie i uruchomię ponownie, to wraca do normalnej prędkości.

Na AC nie wiem czy to się zdarza - za rzadko korzystam, a jak ładuję w domu długo to nie stoję wtedy przy aucie...
Przy trochę ponad 80% ładowanie drastycznie spada, powinno do 11kW.
 

acc

Zadomawiam się
To nie jest kwestia krzywej ładowania, bo jak pisałem wyłączenie i włączenie ładowania wskakuje z powrotem na te kilkanaście kW.
 

Tompor

Zadomawiam się
Ciekawe, na DC 50kW ładowało ok 45kW do 80 %, potem spadło do ok 25kW, ładowałem do ok 85%. Podobnie na DC 130 kW z tym, że wystartowało od ok 70 kW ( to zależy od temp aku, stopnia rozładowania itp.). Nie zauważyłem spadku do 4kW, ale też nie stoję przy ładowarce.
 

PabloPN

Zadomawiam się
2 razy przy 80% spadla mi na 3kW... ale tylko przez 2-3minuty i wróciło po chwili na 19kW... ladowarka ionity 350kW...
 

acc

Zadomawiam się
No mi to nie zawsze się zdarza:) Ale nie sprawdziłem czy po 2-3 minutach wraca prędkość, akurat byłem wtedy i myślałem że coś się stało, więc przerywałem ładowanie i startowałem od nowa. Przy kolejnym razie przeczekam parę minut.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
A tak szczerze mówiąc - nie szkoda wam tracić czasu na ładowanie powyżej 80% procent? Jaki jest tego sens? W mieście zasięgu i tak jest wystarczająco a w trasie lepiej pojechać dalej i podładować się na kolejnej ładowarce na mniejszym SOC i lepszej krzywej.
 

less

Zadomawiam się
Ta sytuacja którą opisujecie została dostrzeżona w testach Bjorna. Występuje to też w ev6 i ioniqach. Bjorn to nazywa "korean siesta"
 

acc

Zadomawiam się
@PabloPN wielkie dzięki za hint. Dziś celowo na Ionity ładowałem się trochę dłużej aby przeczekać i rzeczywiście - przy 81% na 3 minuty spadło mi na 3 kW, czasem na 4kW, a potem wróciło do normalnej prędkości. Dyskusja jednak była warta przeprowadzenia - do tej pory obawiałem się że gdybym potrzebował naładować się więcej, to zablokuje mi na 81%, wrócę z półgodzinnej przerwy a tam zobaczę prędkość 3kW. Teraz już wiem że po tych 3 minutach ładuje się dalej.

@Olecki - oczywiście, masz rację, sam też jadąc dziś z Ionity do Ionity celowo pomijałem niektóre po drodze aby bardziej ładować się 10-70% aniżeli 40-80%. Ot by starczyło na trasę 200km z zapasem 50-100 w razie czego na kolejną ładowarkę.
 

PabloPN

Zadomawiam się
A tak szczerze mówiąc - nie szkoda wam tracić czasu na ładowanie powyżej 80% procent? Jaki jest tego sens? W mieście zasięgu i tak jest wystarczająco a w trasie lepiej pojechać dalej i podładować się na kolejnej ładowarce na mniejszym SOC i lepszej krzywej.
Jasne że szkoda ale kilka razy to była konieczność aby załadować sie więcej... kilka razy miałem do ogarnięcia parę rzeczy na telefonie i w tym czasie ładował się dalej powyżej 80%... a raz miałem ciekawą sytuację że na ładowarce przycisk stop nie reagował i przez aplikacje Kia Connect nie mogłem się rozłączyć... ustawione mam do 90% i dopiero jak dobił do tych 90% to się ładowanie samoczynnie rozłączyło... jakby coś się zawiesiło czy coś...
 

Tompor

Zadomawiam się
W takim przypadku, żeby przerwać ładowanie trzeba zmienić w aucie poziom ładowania, wtedy przerwie.
 
  • Like
Reactions: pbr
Top