Nissan Leaf 2 40 kWh jakie sieci i karty itp w Europie Zachodniej Niemcy Holandia itp?

Michal

Pionier e-mobilności
On nie ma Twojej TM3? Nie lepiej by mu było Teslą? Leafem się zamęczy i rodzinę też...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mam dwóch w papierach nawet podobni ale na zasadzie mimikry. Ten dostał Leafa jak ja miałem Tm3. Drugi Tm3 jak ja mam TX
Itd....
Ma też ICE ale chce zawalczyć, więc OK. Ja mając poniżej 40 lat sam grzałem motocyklem tysiące kim, spałem pod namiotem i bzykałem co popadnie....
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Zasadniczo nic mu nie potrzeba w Holandii bo Fastned ma płatności kartą (tanio to to nie będzie), ale może sobie wykupić BeCharge na Ionity.

1689782110962.png

Ładowarki w NL -> https://oplaadpalen.nl/

W Niemczech też karta bankowa powinna zadziałać, ale znowu BeCharge może pomóc z jakimś pakietem. Nie wiem jak z roamingiem GW...

Tyle że z Leafem to on by lepiej celował w jakieś ładowarki 50kW (Lidl był wciąż za darmo jak byłem w NL rok temu) bo się ludzie zaczną denerwowac jak takie 300kW na Fastnedzie zajmie i będzie tam ładował przez prawie godzinę.
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Tyle że z Leafem to on by lepiej celował w jakieś ładowarki 50kW (Lidl był wciąż za darmo jak byłem w NL rok temu) bo się ludzie zaczną denerwowac jak takie 300kW na Fastnedzie zajmie i będzie tam ładował przez prawie godzinę.
Chademo 300 kW? Fiu, fiuuu... ;-)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Chademo 300 kW? Fiu, fiuuu... ;-)

Ło Jezu, zapomniałem całkiem, że to nie CCS o_O
Fastned ma ładowarki z CHAdeMO, ale jak jest z tym w DE to nie wiem. Na pewno jest tego mniej niż CCS.
 

Jaceq

Posiadacz elektryka
Syn chce podjąć challenge i pojechać z rodziną do Urk w Holandii z Koszalina. Jakie karty czy aplikacje powinien mieć?
W Niemczech i Holandii sporo ładowarek jest dostępnych z kartą/aplikacją BeCharge. Mapa tutaj: https://www.bec.energy/en/charging-network/ . Można wykupić pakiet kilowatogodzin (50, 100, 250, 500) i wtedy cena wychodzi całkiem spoko (odpowiednio 0,40 ; 0,38 ; 0,36 ; 0,35 EUR / 1kWh). W Polsce też są dostępne ładowarki ale niewiele, natomiast działa IONITY. Więcej o tym operatorze w wątku: Be Charge

Obecnie korzystam z ich usług w Chorwacji i nie ma żadnych problemów. Nie trzeba też kombinować z własną tożsamością jak przy enelX ;-) Do tego wystawiają fakturę. Karta RFID przychodzi bardzo szybko - około tygodnia. Jeśli nie ma tyle czasu, z samą aplikacją też jest OK.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Syn chce podjąć challenge i pojechać z rodziną do Urk w Holandii z Koszalina. Jakie karty czy aplikacje powinien mieć?
Nie polecam. W lutym 2020 jechałem leafem model 2018 40kWh z Francji do domu, jedyne 1700km. Pierwsze ładowanie jest szybkie, drugie takie sobie a trzecie trwa kilka godzin. Po zagrzaniu baterii na chademo osiąga się prędkość jak na type2. Masakra. Ogólnie po jakimś czasie się już nauczyłem jak jechać - zero rekuperacji, na zjazdach ze wzniesień przełączałem na N (zamiast D), prędkość w okolicach 100km/h. To wszystko powoduje, że bateria mniej się grzeje, a nawet ciut chłodzi. Obowiązkowo wpięty dongle do obd i na leafspy trzeba kontrolować temperaturę baterii. Inaczej potrafi się tak zagrzać, że auto się ładuje przez całą noc. Na chademo.
 
Top