Nissan leaf 2 jako powerbank (v2h)

maniek

Nowy na Forum
Cześć,

szukam rozwiązania jak wykorzystać baterie z Leafa jak źródło energii. Znalazłem takie urządzenie: setec power, ale jest bardzo drogie, około 3k $, tutaj również film od jednego uzytkownika:

Znacie może inne, tańsze rozwiązania, która pomogą wykorzystać energię z baterii Leafa jako awaryjne źródło prądu, np. dla domu?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jaka moc Cię interesuje? Co chcesz tym zasilać?

Robiłem takie rzeczy zwykłą przetwornicą 12V->230V podłączoną do akumulatora 12V w leafie, na włączonym zapłonie. To takie V2H dla ubogich, bo zasilisz co najwyżej piec C.O. i może jakiegoś laptopa. O lodówce zapomnij. Ale mnie to wystarczało - miałem w domu ciepło i mogłem pracować ;)
 

maniek

Nowy na Forum
Właśnie rzeczy takie kluczowe, jak np. właśnie piec gazowy, laptop, jakaś lampkę, lodówkę tez byłoby fajnie, ale to chyba już musi być inny sprzęt

Rozumiem, ze przetwornice podłączałes poprzez gniazdo 12V w Leafie?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie, bezpośrednio do akumulatora. Gniazdo 12V się nie nadaje, bo ma jakiś mały bezpiecznik (10A, czy jakoś tak).
 

vwir

Pionier e-mobilności
To nie o to chodzi. W trakcie takiego używania przetwornicy leaf musi na bieżąco doładowywać akimulator 12V swoją wewnętrzną przetwornicą 400V->12V. A nie sądzę, żeby ona miała aż tak dużą moc, żeby na bieżąco pokryć tak duże zużycie. W leafie nie ma odbiorników 12V o tak dużej mocy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jest to zarzynanie akumulatora 12v. Chyba ze przetwornica jest malutka.
Ta przetwornica z linka ugotuje akumulator o ile nie zadziala jej zabezpieczenie. 1000 wat to minuty dzialania przy takim poborze.
Np alumulatory 2x 100Ah z przetwornicą np 2000 wat ( margines wiekszy ze wzg na sprawność przetwornic) pozwala zrobić kilka kaw w ekspresie, po czym piszczy i zdycha.
Nie bawcie sie w takie rzeźby.
Spalilem kilka przetwornic w kamperach maja jako takie o nich pojęcie, to urzadzenia specjalnej troski szczegolnie te tanie a i do drogich trzeba mieć ograniczone zaufanie
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tu masz inną sytuację. Akumulator 12V jest na bieżąco doładowywany z przetwornicy 400V->12V i to jej wydajność nas ogranicza. Ja używałem przetwornicy Belkin (bodajże 300W) i uciągnęła piec C.O. (ok 70W) i laptopa (ok. 60W). Cały dzień tak leafek funkcjonował.
 

maniek

Nowy na Forum
Dzięki za przedstawienie sytuacji.

Zatem takim rozwiązaniem na większa moc była by taka przetwornica jak setec power, która przez chademo podłącza się bezpośrednio do baterii.
 

ryba

Zadomawiam się
Ja mam przetwornice Sinus 500/800W (podpinana do gniazdka albo krokodylkiem) - jak były przerwy prądu podpinałem do aku samochodu - zasilała piec gazowy + router + przetwornik optyk->ethernet.. 3h bez szkody dla aku pomogło... Obecnie mam instalacje Off grid z 2ma aku LIFEPO (1.6kwh pojemności) + falownik + panele i całość kosztowała mniej niż rzeczone 3k$ :) Pytanie po co realnie ten system bo jak ma podtrzymać pompe ciepła przez dzień czy 2 to pozyczenie prądu z leafa może być sensowne ale jak awaryjnie 2-4h ma podtrzymać piec.. to pewnie jest dużo tańszych rozwiązań..
 

pszyszek

Nowy na Forum
A czy zamiast takich pomysłów sprawdziłaby się przejściówka type2 -> schuko 230V do rozładowywania auta? Jest na ali za około 220 zł (z kablem ok. 450 zł) i w opisie podają że działa w autach obsługujących V2G V2L V2H, czyli Leaf 2 powinien obsłużyć. W opiniach widać zawiedzionych właścicieli Ioniq5 (nie działa) i szczęśliwych BYD i innnych chińczyków, ale o Nissanie nikt jeszcze nie napisał. Gdyby to działało to by była fajna opcja na piknik albo nawet... pomoc innemu autu któremu skończył się prąd. Ktoś próbował? Nie podaję linka bo nie wiem czy można a zaliczyć bana w pierwszym poście to byłby obciach :)
 
Top