Nissan Leaf II 40 kwh czy ma sens ?

krzyss

Pionier e-mobilności
dzieki. Odpowiedziałeś mi faktycznie na zadane pytanie :) i to tez wartościowe informacje. A na mysli miałem :) - jakie gniazdo muszę mieć u siebie w garazu (na jakich parametrach- 1/3 fazy, ile A?) by moc sie ładować z pomocą fabrycznej cegły do Leafa i wyciągnąć te 6,6kW? dzieki
Czasem mi sie napisze cos na temat ☺️
Fabryczne evse od nissana nie da Ci 6,6kW…
Potrzebujesz evse 1faza 7kW (najtaniej wychodzi teslowe evse idzie kupic ponizej 900zl na allegro, ono z odpowiednim kabelkiem da ci 7kW z jednej fazy), albo cos 3fazy 22kW albo polski wynalazek ktory z 2 faz po 3kW robi jedna dla nissana 6kW.
Zasadniczo w garazu warto miec sile 32A wtedy zawsze cos Ci sie uda podlaczyc.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Zasadniczo w garazu warto miec sile 32A wtedy zawsze cos Ci sie uda podlaczyc.
Dokładnie - w ten sposób będziesz przygotowany na przyszłość jak już kupisz Teslę ;)
 

miksell

Zadomawiam się
A ja zadam pytanie:

W podstawie Leaf kosztuje ok 138 tyś zł + kolor więc wychodzi ok. .140 tyś zł.
Czy jest sens dopłacać do wersji Accenta, gdzie dostajemy dodatkowo: kamery 360, czujniki parkowania, nawiagaję, pompa ciepła, alu 17? Czy to wyposażenie realnie wnosi jakąś sensowną wartość użytkową?
 

Michal

Pionier e-mobilności
Chyba największą wartość ma pompa ciepła - zimą może dać tak jakby "większą baterię", bo zamiast zeżreć na ogrzewanie 2-3kW, weźmie pewnie ~0,7kW. Zakładając, że jedziesz gdzieś 2 godziny, to powinno dać jakieś 3kWh oszczędności.

Reszta to "kosmetyka" ale też trochę przydatna.
 

miksell

Zadomawiam się
Chyba największą wartość ma pompa ciepła - zimą może dać tak jakby "większą baterię", bo zamiast zeżreć na ogrzewanie 2-3kW, weźmie pewnie ~0,7kW. Zakładając, że jedziesz gdzieś 2 godziny, to powinno dać jakieś 3kWh oszczędności.

Reszta to "kosmetyka" ale też trochę przydatna.
3kWh, czyli jakieś 15 km. Czyli zasięg zwiększa się o ok. 6%.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Leaf ma użyteczną pojemność baterii 37kWh, więc chyba bardziej 8% ale tak, coś takiego (moje zgrubne szacunki). Niby niewiele, ale główną zaletą pompy ciepła jest to, że zmniejsza różnicę pomiędzy jazdą latem i zimą, więc po prostu trochę ułatwia życie/planowanie.
Leaf nie ma podgrzewania/chłodzenia baterii przed ładowarką, więc nic więcej to nie daje.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A ja zadam pytanie:

W podstawie Leaf kosztuje ok 138 tyś zł + kolor więc wychodzi ok. .140 tyś zł.
Czy jest sens dopłacać do wersji Accenta, gdzie dostajemy dodatkowo: kamery 360, czujniki parkowania, nawiagaję, pompa ciepła, alu 17? Czy to wyposażenie realnie wnosi jakąś sensowną wartość użytkową?
Moim zdaniem tak .Pompa ok . Ale dla kamerek itp warto
 

elieli

Zadomawiam się
A ja zadam pytanie:

W podstawie Leaf kosztuje ok 138 tyś zł + kolor więc wychodzi ok. .140 tyś zł.
Czy jest sens dopłacać do wersji Accenta, gdzie dostajemy dodatkowo: kamery 360, czujniki parkowania, nawiagaję, pompa ciepła, alu 17? Czy to wyposażenie realnie wnosi jakąś sensowną wartość użytkową?
Tak, warto. Mam N-Connecta i z praktyki:
- kamerki 360 się przydają, szczególnie że prócz trybu "z lotu ptaka" jest pogląd w przód przy dojeżdżaniu do przeszkody oraz świetny podgląd na prawą stronę przy parkowaniu równoległym (nie trzeba zmieniać położenia prawego lusterka) - korzystam często w mieście żeby nie przycierać kół o krawężniki
- pompa ciepła - jednak się przydaje, zawsze to kilkanaście kilometrów więcej
- nawigacja jest taka sobie :) AppleCar czy Android Auto rozwiązują problem
- felgi 17'' świetnie wyglądają i mocno polecam

Do tego jeszcze masz przyciemniane szyby (super), elektrycznie składane lusterka (duży plus), lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania (rewelka), system wykrywania poruszających się obiektów, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy.

Różnice między N-Connecta a Acenta są zdecydowanie bardziej warte dopłaty niż te między N-Connecta a Tekna.
 

galux20

Zadomawiam się
Stan na dziś .
40 kw Conectta stoi u dealera do odbioru.
(Ktoś się się przeliczył z leasingiem)
.
Wpłacamy całe 45proc.
A potem czekamy na zwrot z boś.
.
Auto wybitnie na dojazdy.
Do pracy i szkoły.

Cena brutto 153 tys z pełnym ledem. Najważniejsze , że koszty zrobimy w tym roku.
 
Last edited:

elieli

Zadomawiam się
Stan na dziś .
40 kw Conectta stoi u dealera do odbioru.
(Ktoś się się przeliczył z leasingiem)
.
Wpłacamy całe 45proc.
A potem czekamy na zwrot z boś.
.
Auto wybitnie na dojazdy.
Do pracy i szkoły.

Kurcze, z tym zwrotem z programu Mój Elektryk to od marca czekam... Już już mają wypłacać ale jeszcze podeślij im człowieku skan dokumentu, który dostali na początku procesu.
 

danders

Zadomawiam się
będzie ok
mamy takie w pracy (naście sztuk) - łąduję się na niej co 2 dzień, a także inne auta, ciężarówki czy autobusy - najmniejszych problemów nigdy nie było

a tak patrząc na twoje zdjęcie to chyba musze na myjnie pojechać :D
Dałem sobie wcisnąć w salonie ładowarkę jednofazową do której trzeba mieć gniazdo green up, nie wiem czy tego używać , bo gniazdo kupiłem już jakiś czas temu .
 

solik

Pionier e-mobilności
a to nie jest tak ze bez gniazda idzie max 13A a z 16? ta mobilna z Tesli tak sie wlasnie zachowuje na 1 fazie

ten greenup ma jakis magnes w srodku

ta co wkleiles wyzej 11kW wydaje sie droga, zencar 11kW jest za 1800-1900 zl
 

Jaceq

Posiadacz elektryka

JareG

Pionier e-mobilności
ta co wkleiles wyzej 11kW wydaje sie droga, zencar 11kW jest za 1800-1900 zl
Zencar to golas - bez zabezpieczeń, wyświetlacza (i pokazywanych na nim danych.parametrów) etc. A to mi wygląda na Khons'a :)

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
Zencar ma ten sam wyswietlacz i funkcje co Khons. Zabezpieczenia zreszta podobne.
Faktycznie, wyświetlacz jest.. a kiedyś był? Jakoś mi utkwiło w pamięci, że nie było.. ale pewnie coś mi się pomerdało :D

Pozdrawiam
 
Top