Nissan Leaf II 40 kwh czy ma sens ?

eldawido

Zadomawiam się
Zencar nie ma zabezpieczenia przed upływem prądu DC. To znaczy, że jeśli przez kabel popłynie prąd stały to "zablokuje" wyłącznik różnicowy który nie wykryje niebezpiecznej sytuacji.
Khons jest dużo lepszy, a tylko trochę droższy.
Do regulacji prądu i czasu w Khons nie trzeba mieć jakichś breloczków.
 

p0li

Pionier e-mobilności
khons ponadto pracuje na 3 jak i na 1 fazie, ztcp to zencar bym w wersji albo 3 albo 1 - czy cos sie zmienilo?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zencar nie ma zabezpieczenia przed upływem prądu DC. To znaczy, że jeśli przez kabel popłynie prąd stały to "zablokuje" wyłącznik różnicowy który nie wykryje niebezpiecznej sytuacji.
Khons jest dużo lepszy, a tylko trochę droższy.
Do regulacji prądu i czasu w Khons nie trzeba mieć jakichś breloczków.
Juz ma. Nie mialy te pierwsze.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Do regulacji prądu i czasu w Khons nie trzeba mieć jakichś breloczków.
W Zencarze trzeba?
Czy robisz zarzut z DODATKOWEJ funkcjonalności?
Ja tam nigdy jeszcze breloczka do niczego nie użyłem.
 

Cav

Pionier e-mobilności
khons ponadto pracuje na 3 jak i na 1 fazie, ztcp to zencar bym w wersji albo 3 albo 1 - czy cos sie zmienilo?
W sensie że miałby nie działać jak dostanie tylko 1 fazę?
Skąd Wy takie historie bierzecie?
 

Jaceq

Posiadacz elektryka
Tutaj jest ciekawe porównanie obu produktów bezpośrednio od EVSTON (proponuję przewinąć do 9min30s )


KHONS wg mnie ma kilka dodatkowych plusów funkcjonalnych. Czy warto dopłacać, to zależy od kupującego..
 

solik

Pionier e-mobilności
Zencar 11kw kupiony miesiac temu za 1850 zl ma wyswietlacz, ma regulacje mocy guzikiem na obudowie, dziala rowniez na 1 fazie (przez przejsciowke OFC). Breloczki RFID sa do ustawiania opoznionego uruchomienia ale mozna ustawic rowniez i bez nich.

a tylko trochę droższy.
1000 zl to troche? :) to prawie 500kw na ladowaniu w trasie DC na GW bez abonamentu.
 

Szczurek

Nowy na Forum
Zaletą Khonsa jest możliwość regulacji prądu co 1A, , Zencar ma co 2A.
 
Last edited:

eldawido

Zadomawiam się
Mogę potwierdzić, że kabel do auta w Khons 11kW jest gumowy bardzo dobrej jakości. Krótki kawałek z wtyczką sieciową gorszy.
 

elieli

Zadomawiam się
Eh, wczoraj odnotowałem fakt usunięci pobliskiej ładowarki GW - będzie zastąpiona jakimś nowym modelem.
To co mnie martwi to informacja że GreenWay odchodzi od ChaDeMo. Już niedługo pewnie się przekonam czy ten nowszy model będzie jeszcze miał to gniazdo czy nie...
Trochę słabo - szczególnie że Nissan wciąż oferuje modele Leafa II z tym standardem.
Co zredukuje Nissana do pojazdu, który porusza się wyłącznie po okolicy w zasięgu domowego gniazdka...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Co zredukuje Nissana do pojazdu, który porusza się wyłącznie po okolicy w zasięgu domowego gniazdka
Nie zredukuje, bo Leaf zawsze był takim autem. Piszę to z pełną świadomością tych słów (w posiadaniu leafów od 2017 roku).
 

elieli

Zadomawiam się
Nie zredukuje, bo Leaf zawsze był takim autem. Piszę to z pełną świadomością tych słów (w posiadaniu leafów od 2017 roku).
No widzisz - ja sobie nim na dłuższe trasy też jeżdżę.
Niestety mam potwierdzenie od GW że nowe ładowarki nie mają złącz ChaDeMo.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Swojego czasu jeździłem po całym kraju fiatem 126p i też się dało. Można wszystko, tylko po prostu leaf się do tego nie nadaje. Mam dwa elektryki i wiem jaka jest różnica. Leafem najdłuższy dystans jaki przejechałem to 1700km i nie chcę tego powtórzyć.
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Ale kolego vwir nie porównuj hałaśliwego (95 db w środku przy 95 km/h?) miniaturkowego fiata 126p do Leafa elektrycznego segmentu C. Toż to paranoja jakaś.
Spokojnie Leaf 2 z 62 kWh można po Polsce jak i sąsiednich krajach jeździć, jeśli nie Europie. W niej pełno Chademo, w Polsce tylko 800 złączy jest ale to też nie mało.
Poza tym Powerdot i Orlen montuje złącza Chademo.
Nie wiem skąd ta nienawiść do Leafów.
Spokojnie, elieli. Jak ktoś dziennie nie robi po 700 km to Leaf jest dla każdego, moim zdaniem.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Proponuję przeczytać temat w którym odpowiadasz, bo piszemy o leafie 40kWh, a nie 62kWh. Gdy tylko spróbujesz jak się jeździ autem które nie ma rapid gate to dowiesz się, jaka jest różnica w stosunku do leafa. Dopóki nie spróbujesz to ta dyskusja nie ma sensu. Nawet na dystansie 400km na autostradzie potrafiłem wpaść w rapid gate. A to już było irytujące. O 700km nawet nie wspominam. Leaf jest idealnym autem na kręcenie się wokół komina i bardzo je lubię i nie widzę na dzisiaj sensownego następcy. Ale do jazdy na długie trasy się nie nadaje. Próbowałem, jeździłem, nie polecam.
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
W porządku. Jazda 40 kWh po Polsce też nie stanowi problemu. Zrobiłem nim parę tysięcy (w tym trasy po 400/500 km na - praktycznie - raz, i raczej mam inne zdanie. Oczywiście, jazda z prędkością na tempomacie 130 - 140 km/h w lecie przez ciągiem 200-300 km odpada, ale już z prędkością 95-110 - nie odpada. Czy go to dyskwalifikuje, jesli taką trasę robimy raz czy dwa w roku, a generalnie i tak kręcimy się wszyscy wokół komina, czy to Teslą, czy fiatem 500? Do dyskusji. Ja uważam, że to auto - nawet 40 kWh, jest ok do podróży na dłuższe dystanse niż tylko 25 km wokół domu. Auto ma swoje ograniczenia, ale nie jest znowu tak, że nie da się nim jeździć po Polsce, i jeszcze go porównywać do fiata 126 p.
Absurd, jednak.
 
Top