Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Nissan Leaf II 40 kWh e-Pedal
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="elieli, post: 44520, member: 1010"] No ogólnie właśnie o ten nadmiar energii chodzi :). Podczas hamowania trzeba ją zamienić albo na opory silnika/skrzyni biegów przy klasycznym hamowaniu silnikiem, albo na ciepło hamulców, na co hybryda byłaby skazana bo nie ma klasycznej skrzyni biegów. Żeby to rozwiązać to Toyota wprowadziła ten tryb B. Ten gość (były mechanik Toyoty, fajny kanał o hybrydach prowadzi) opowiada o tym od tego momentu [MEDIA=youtube]y5oaQ0LW3A4:416[/MEDIA] A tutaj omawia to w szczegółach: [MEDIA=youtube]0RqR14yJbMc[/MEDIA] W skrócie: układ hybrydowy w trybie B emuluje tryb hamowania silnikiem w klasycznych spalinówkach. - po puszczeniu pedału przyspieszania system aplikuje 100% hamowania rekuperacyjnego żeby możliwie szybko zrzucić nadmiar energii do baterii. Ale w tym czasie, żeby wymusić opór toczenia i rozpocząć hamowanie, silnik elektryczny MG1 rozkręca poprzez przekładnię planetarną silnik spalinowy na wyższe obroty. Paliwo się nie spala to fakt, ale energia jest zużywana na rozkręcenie (emulacja zmniejszenia biegu) silnika spalinowego przez elektryczny. Elementy które dostają potencjalnie kopa w takim procesie to silnik elektryczny MG1 oraz silnik spalinowy, który wchodzi na wyższe niż by normalnie musiał obroty. Zapewne przy jakości komponentów Toyoty nieprędko coś się fizycznie zepsuje ale a to bilans energetyczny może być niekorzystny jak ktoś stosuje to do regularnej jazdy. Mam nadzieję że to jakoś wytłumaczyłem :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Nissan Leaf II 40 kWh e-Pedal
Top