Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Norweski test "na jednym ładowaniu"
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="wemar, post: 254090, member: 1682"] Testowanie zasięgu EV przez Norwegów, ma podobny sens, jak test parasoli dla podróżujących pustynią Atakama. Właśnie wróciłem z Norwegii, wprawdzie byłem na dwóch kołach, ale bacznie przyglądałem się infrastrukturze dla EV. Po pierwsze - nominalna prędkość na drogach norweskich to 80 km/h i bardzo często na głównych trasach jest ograniczana do 70 km/h. Zatem WLTP stawia dużo wyższe wymagania. Po drugie - ilość ładowarek. Przegapienie stacji paliw rodzi w wielu miejscach większy problem, niż przegapienie ładowarki. By zatankować motor musiałem raz wrócić kilka kilometrów, a ładowarki stoją dosłownie wszędzie - przy stacjach paliw, przy marketach, nawet tych małych, na parkingach "leśnych", gdzie oprócz złącz DC dostępne są ławeczki do posiedzenia. Po trzecie - cena prądu - 4,5 NOK (ok. 1,8 PLN) za 1 kWh z ładowarki DC. W kilku miejscach widziałem reklamy sieci handlowych oferujące 3 NOK. Po czwarte - je[S]ś[/S]li mowa o szybkich ładowarkach norweskich, to mówimy o ładowarkach 350-400kW. Wprawdzie większość aut ładuje się do 200, ale przy jednoczesnym ładowaniu 2 aut, oba mogą ładować się normalnie. Taka ciekawostka - miejscowość (to trochę na wyrost, bo jest tam kilka domów, ale okolica jest bardzo turystyczna) Tonjum, północny wylot najdłuższego tunelu europejskiego - Ionity, 24 złącza 350kW każde :D W jednym punkcie mieli ich więcej suma wszystkich w całej Polsce :D :D :D Nie dziwi zatem fakt, że EV to czasem 1/3 aut na drodze. Widok wallboxa na ścianie domu lub pod wiatą garażową, to norma, często wisiały dwa, a i trzy też widziałem, choć ślady sugerowały, że parkują tam max 4 auta. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Norweski test "na jednym ładowaniu"
Top