Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RENAULT
Inne modele i pozostałe pytania
Nowa Dacia Spring
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="konrad.zielinski, post: 216490, member: 3368"] W sumie to jest o tyle trafna uwaga, że podałem charakterystykę B jaką stosuje się na obwody domowe, ale zabezpieczenie główne jest zapewne C. Od charakterystyki zabezpieczenia zależy jaka krotność prądu wywala natychmiast, zwłoka termiczna nie zależy od charakterystyki. Jeszcze raz: krótkotrwałe przekroczenie o pojedyncze ampery [I]nie może, nie ma prawa,[/I] wywalić bezpiecznika. Ponadto nie mówimy o notorycznym znacznym przekraczaniu prądu bezpiecznika, tylko o 'może kiedyś tak się zdarzy, i wtedy od razu wywali'. 800 zł nie chroni auta za kilkadziesiąt tysięcy i nie jest do takiego auta potrzebne, to jest kolejna błędna heurystyka. Taka kwota pozwala li tylko równocześnie używać wielu urządzeń wielkiej, jak na warunki domowe, mocy. Jak ktoś ma potrzebę załączania boilera, pompy głębinowej, pompy ciepła, spawarki, równocześnie z ładowaniem auta z wielką mocą, to sobie sam postanowi czy i jak to może ogarnąć. Natomiast rekomendacja w ciemno jest błędna, bo do samego doładowania kilkunastu kWh w pozaszczycie i równoczesnego używania typowego domu z lodówką czy mikrofalówką i kilkoma kW na dachu to zupełnie niepotrzebne. A zwłaszcza jeśli nie ma 6 mm² (wierzchem!) do gniazda - bo bez tego nie ma mowy o ładowaniu 22 kW i dyskusję o 40 A na zabezpieczeniu głównym czyni bezprzedmiotową. Dla 40 A jest też konieczne doprowadzenie 10 mm² Cu do rozdzielnicy, czego w domu z zabezpieczeniem 25 A też prawie na pewno nie ma. Także może wróćmy na ziemię. Jak ma 4 mm² pod ścianą w garażu, to puści 24 A i też będzie zadowolony. Jak ma 6 mm² to się może zastanowić czy warto trochę dopłacić i zawracać sobie głowę u OSD, żeby ładować się 30 A, o 25 % szybciej. Pewnie jak poużywa na 24 A to stwierdzi, że nie, bo jest ok. A jak ma 2,5 mm² (różne się instalacje zdarzają), to zostaje tylko ładowarka 11 kW. I też będzie ok. [ATTACH type="full" alt="1739536651314.png"]24941[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
RENAULT
Inne modele i pozostałe pytania
Nowa Dacia Spring
Top